اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۹۵

یارانه خرداد سه‌شنبه واریز می‌شود

پایگاه خبری دولت سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌یی به ابهامات درباره واریز یارانه نقدی خردادماه پاسخ داد و اعلام کرد: یارانه خردادماه ساعت ۲۴ سه‌شنبه هفته جاری واریز و قابل برداشت خواهد بود.

متن این اطلاعیه بدین شرح است: احتراما بدینوسیله به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند «پنجاه و دومین» مرحله یارانه نقدی مربوط به خردادماه سال جاری، همانند ماه‌های گذشته به ازای هر نفر، 455000ریال ساعت 24 سه‌شنبه مورخ 26/3/1394 به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود. دولت معمولا یارانه نقدی را طی روزهای 22 تا 23 هر ماه واریز می‌کند که این اقدام در خردادماه با تاخیر همراه شد البته ماه قبل هم یارانه نقدی با دو روز تاخیر به حساب سرپرستان خانوار واریز شده بود.


سهام عدالت تا شهریور ۹۵ آزاد نمی‌شود

ایسنا رییس‌کل سازمان خصوصی‌سازی از عدم آزادسازی سهام عدالت تا شهریور ۹۵ خبر داد. رییس‌کل سازمان خصوصی‌سازی در تشریح آخرین وضعیت سهام عدالت گفت: سهام عدالت تا شهریور 95 به طور طبیعی و قانونی آزاد نمی‌شود، مگر قانون جدیدی وضع شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تا این لحظه چند نفر سهام عدالت دریافت کردند و آیا در آینده امکان ثبت‌نام جدید برای افراد فراهم می‌شود، اظهار داشت: تا به حال حدود 46میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند، ولی نمی‌توان از منحصر بودن سهام به این عده با قاطعیت سخن گفت.


پیاده‌سازی مدل جدید

ایمنی کار

مهر معاون وزیر کار از اعلام آمادگی ۱۳ دستگاه برای پیوستن به طرح افزایش ضریب ایمنی نیروی کار در پروژه‌های عمرانی خبر داد و گفت: تا پایان شهریورماه، همه کارگاه‌های زیر ۲۵ نفر دارای مسوول ایمنی می‌شوند.

سید‌حسن هفده‌تن با اعلام اینکه دستیابی به رشد اقتصاد ملی مهم‌ترین رویکرد معاونت روابط کار وزارت کار است؛ گفت: در حوزه روابط کار تغییر رویکرد‌ها برای کمک به رشد اقتصاد ملی است؛ بنابراین باید نگاه حمایتی به نیروی کار توام با توانمندسازی افراد باشد. معاون روابط کار وزارت کار افزود: باید برای رسیدن به یک اقتصاد ملی پررونق به دنبال حفظ و ارتقای کرامت نیروی کار باشیم. وی ادامه داد: در حوزه روابط کار بزرگ‌ترین سیاست و راهبردمان سه‌جانبه‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های کارگری، کارفرمایی و سازمان‌های مردم‌نهاد تخصصی است. هدف از این کارگاه آموزشی نیز دستیابی به برنامه‌های تاثیرگذار بر اقتصاد ملی کشور با نگاه سه‌جانبه‌گرایی است. هفده‌تن بر آموزش ایمنی در محیط‌های کاری تاکید و اشاره کرد: این آموزش‌ها در برنامه‌های جدید معاونت روابط کار به شکل سامانه‌یی هرمی طراحی شده که ما آموزش‌ها را در سطح بالا انجام می‌دهیم به طوری که در پایان شهریورماه سال جاری هیچ کارگاه زیر ۲۵نفری بدون مسوول ایمنی نباشد.

وی ادامه داد: خط قرمز وزارت تعاون، کار و رفاه حفظ سلامت جسمی و روانی نیروی کار است که به عنوان مهم‌ترین دغدغه ما به شمار می‌رود و به این امر مانند یک مطالبه اجتماعی می‌نگریم. هدف ما تمرکز تمام برنامه‌ها در سال ۹۴ براساس طراحی مدل هرمی آموزشی است.


تعیین تکلیف مالیات اصناف پس از جلسات مشترک

ایسنا معاون سازمان امور مالیاتی کشور از تعامل با فعالان اصناف خبر داد و گفت: میزان مالیات اصناف در نشست‌های مشترک با اصناف مشخص می‌شود. حسین وکیلی اظهار کرد: یکی از موضوع‌ها، مالیات سال 1393 اصناف است که پس از نهایی شدن در جلسات مشترک اطلاع‌رسانی می‌کنیم. وی درباره دریافت الکترونیک اظهارنامه مالیاتی از مودیان هم گفت: مودیان برای نخستین‌بار مالیات خود را از طریق سامانه پرداخت و تقسیط می‌کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست. وکیلی افزود: هدف ما آسان‌سازی شرایط برای مردم و کاهش مراجعه حضوری است و امکان ارایه اظهارنامه به صورت الکترونیکی فراهم است و دیگر مودیان مجبور نیستند برای پرداخت به ادارات مراجعه کنند. وی اعلام کرد: استفاده از صندوق‌های فروش و اظهارنامه دو موضوع مهم برای ساماندهی امور مالیات عملکرد اصناف است. بنابراین از صنوف انتظار داریم به تکالیف قانونی در این باره توجه کنند که یکی از این موارد استفاده از صندوق‌های فروش است. وی با بیان اینکه تقویت درآمدهای مالیاتی برای استقرار اقتصاد مقاومتی مهم است، گفت: با اجرای طرح جامع اطلاعاتی می‌توان درآمدهای مالیاتی را افزایش داد تا اتکا به درآمدهای نفتی کاهش یابد. معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نظام مالیاتی از جهت اشراف به اطلاعات دقیق اقتصادی پیشرفت کرده است و انتظار داریم در سال‌های آتی درآمدهای مالیاتی با حذف پدیده فرار مالیاتی افزایش یابد. وی میزان فرار مالیاتی را قابل توجه دانست و با اشاره به آغاز اجرای طرح جامع مالیاتی از سال 1388 گفت: پیش‌بینی کارشناسان خارجی، ‌اجرای کامل این طرح در مدت هفت سال است؛ در حالی که اجرای همین سیستم در ترکیه 10سال بوده است.

وکیلی افزود: با اجرای این طرح بزرگ همه بانک‌های اطلاعاتی کشور یکپارچه می‌شوند و سخت‌افزار آن در سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر