امیدواریم بنزین تک نرخی شود

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۳۲

تعادل

تاکنون سهمیه بنزین خردادماه واریز نشده و زنگنه وزیر نفت می‌گوید که برای آگاهی از قیمت جدید بنزین 2 تا 3 شب تحمل کنید. وزیرنفت در خصوص وجود شایعاتی مبنی بر تک‌نرخی شدن قیمت بنزین، گفته است تنها 2 تا 3 شب منتظر بمانید تا از وضعیت نرخ جدید بنزین خودروهای سواری آگاهی یابید. در ماه‌های گذشته، کارت سوخت خودروها در ابتدای هر ماه شارژ و سهمیه بنزین به کارت‌های دارندگان خودروهای شخصی و موتوسیکلت‌ها واریز می‌شد، اما تاکنون سهمیه خردادماه این وسایط شارژ نشده است. از سویی دیگر خبرگزاری‌های دیگر خبرهای نهایی مبنی بر تک‌نرخی‌شدن بنزین را اعلام کرده‌اند. فارس در این باره نوشت: مصوبه تک‌نرخی‌شدن بنزین خودروهای شخصی و موتوسیکلت‌ها در دولت نهایی شد و به زودی اجرایی می‌شود. این خبرگزاری از قول نعمت‌اللهی گفته است «مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نفت نیز در جمع خبرنگاران آبادانی گفته بود احتمال اینکه سهمیه بنزین خودروها دیگر واریز نشود، زیاد است.» رییسی‌فرد، رییس جایگاه‌داران سوخت کشور در گفت‌وگو با «تعادل» بیان کرد: امیدواریم که بنزین تک‌نرخی شود و پیش از این نیز رضایت خود را از تک‌نرخی‌شدن بنزین اعلام کرده بودیم. وی معتقد است که چند نرخی بودن بنزین هزینه‌های فراوانی را بر کشور و دولت وارد می‌کند و ادامه می‌دهد: بنزین چند نرخی برای دولت هیچ‌گونه سودی ندارد و در مقابل با تک‌نرخی‌شدن بنزین دولت می‌تواند به منافع فراوانی دست پیدا کند و باید هرچه سریع‌تر به سمت تک‌نرخی‌شدن و قیمت‌های واقعی پیش برویم. رییس جایگاه‌داران سوخت کشور ادامه می‌دهد: تا پیش از این قرار بود که بنزین تا پایان سال 92 تک‌نرخی شود اما این اتفاق نیفتاد. در ابتدای کار دولت یازدهم با صحبت‌هایی که با دولتیان داشتیم قرار بر این بود که بنزین هرچه سریع‌تر تک‌نرخی شود اما به دلایل نامشخص چنین امری به واقعیت نرسید. رییسی‌فرد در مورد آثار و پیامدهای منفی چند نرخی بودن بنزین می‌گوید: احتمال قاچاق در این شرایط فراهم است و ناهنجاری‌ها و شکایت‌های فراوانی در مورد فروش سهمیه‌ها و... وجود دارد که با تک‌نرخی شدن بنزین بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به جایگاه‌داران اعلام آمادگی برای تک‌نرخی‌شدن بنزین را کرده‌اند، توضیح می‌دهد: نیازی به اعلام آمادگی برای جایگاه‌داران نیست. اگر بنزین تک نرخی شود به صورت اتوماتیک این اقدام صورت می‌گیرد و سهمیه‌ها واریز نمی‌شود. بلکه از طریق سامانه هوشمند این اقدامات انجام می‌گیرد.

رییسی‌فرد نیز در پاسخ یه این سوال که آیا خبر قطعی از تک‌نرخی شدن بنزین دارد، می‌گوید: به من خبر خاصی نداده‌اند و از شب اول خرداد که سهمیه‌ها واریز نشده احتمال اینکه بنزین تک‌نرخی شود افزایش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر