اظهارات وزیر و معاونش تناقض ندارد

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۰۹


روز گذشته گزارشی با تیتر «وزیر حرف معاون خود را رد کرد» در روزنامه تعادل منتشر شد که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را واداشت تا اصلاحیه‌یی به روزنامه تعادل ارسال کند. «تعادل» هم به رسم قانون و ادب، صلاحدید این وزارتخانه را منتشر می‌کند:

سلام‌علیکم

با احترام عطف به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 17/12/93 با عنوان: «وزیر حرف معاون خود را رد کرد» به استحضار می‌رساند:

اظهارنظر آقای دکتر دیناروند مغایرتی با نظر جناب آقای دکتر هاشمی نداشته است. باتوجه به اینکه اظهارنظر اولیه رئیس سازمان غذا و دارو قبل از اعلام نتایج بررسی‌ها انجام شده است ایشان اظهارنظر قطعی را به بعد از گزارش کامل بازرسان موکول کرده و دو احتمال برای بروز مشکل را مطرح نموده‌اند. یکی مربوط به فرآیند تزریق در مرکز درمانی و دیگری بحث آلودگی خود دارو که به دلیل استفاده از داروهای قاچاق امکان‌پذیر است و نهایتاً ذکر کرده‌اند که باید منتظر ارزیابی‌های آزمایشگاهی در چند روز آینده باشیم. که این نکته در متن مطلب مندرج نیز ذکر شده است. بنابراین استفاده از چنین تیتری که مغایرت حرف وزیر و معاون ایشان را القاء می‌کند، بسیار غیرمنطقی بوده و حتی با مراجعه به متن گزارش نیز غیرواقعی بودن آن مشخص می‌شود. همچنین آقای دکتر دیناروند بعد از پایان بررسی‌ها و اعلام نتایج اعلام کردند که این داروها از مراکز غیرمجاز تهیه شده و تأکید کردند که با موارد تخلف برخورد خواهد شد و از سال آینده در سطح عرضه، فضا را برای داروهای قاچاق و همچنین تقلبی خواهد شد و اجازه داده نمی‌شود عده‌ای با سلامت و بهداشت مردم تجارت کنند.

لذا خواهشمند است باتوجه به حساسیت موضوع و نگرانی افکار عمومی در این زمینه دستور فرمایید نسبت به اصلاح تیتر فوق به شرح ذیل:

«وزارت بهداشت اعلام کرد: هیچ تناقضی بین اظهارات وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو وجود ندارد» در شماره آینده اقدام مقتضی به عمل آورند.

دکتر زارع‌نژاد

مشاور وزیر و رئیس مرکز

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر