حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۰۳

کنترل شیوع بیماری کورونا در مرزهای هوایی

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری مدیرکل دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری از کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های عفونی به‌ویژه کوروناویروس (MRC-COV) در مرزهای هوایی کشور خبرداد. محمدرضا کاظمی‌پور اظهار داشت: باتوجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی و همچنین باتوجه به منطقه جغرافیایی کشور و سفر هموطنان به حج و عتبات عالیات، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی افزایش می‌یابد.وی افزود: به همین منظور جلسه‌یی برای ارایه راهکارهای کنترل و پیشگیری از اشاعه بیماری عفونی ازجمله کوروناویروس (MRC-COV) به استناد سند 9957 فصل 1، 2، 6، 8 ایکائو و همچنین قوانین بهداشت جهانی IHR، با حضور مسوولان پزشکی هوایی و خدمات پرواز برخی شرکت‌های هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌های کشور و وزارت بهداشت درمان و مرکز مبارزه با بیماری‌های عفونی در سازمان تشکیل شد.


پیش‌فروش بلیت اتوبوس ویژه ایام نوروزی در استان تهران

ایرنا مدیرکل پایانه‌ها و حمل‌ونقل استان تهران از آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های مسافربری برون‌شهری ویژه ایام نوروزی از امروز 16 اسفند در این استان خبر داد. وی با اشاره به اینکه 92درصد جابه‌جایی مسافران از طریق سیستم حمل‌ونقل عمومی در بخش جاده‌یی انجام می‌شود گفت: آمار تعداد مسافران نوروزی در سال 1393 با حرکت از مبدأ شهر تهران افزون بر یک‌میلیون‌و450هزار مسافر بوده است.


اتصال مراکز معاینه فنی به سیستم پلیس

ایسنا رییس ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از مراجعه 407هزار خودرو پایتخت‌نشینان به مراکز معاینه فنی خبر داد. ولی‌الله آذروش با بیان اینکه در 11 ماهه اخیر از 2میلیون‌و700هزار خودرو تهرانی تنها 407هزار خودرو برای معاینه خودروهایشان به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند، گفت: متاسفانه از مجموع خودروهای مراجعه شده 96هزار خودرو (24درصد) در تست‌های اولیه مردود شدند. وی با بیان اینکه 80درصد آلایندگی‌های هوای تهران ناشی از وسایل نقلیه است، افزود: این اتفاق و عدم استقبال از معاینه فنی درحالی رخ داده است که 70درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی خالی مانده است. رییس ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به سونامی سرطان در کشور تصریح کرد: براساس آمارهای پزشکی قانونی، 3700 مرگ مشکوک به آلودگی هوا در سطح پایتخت رقم خورده است که این نشان از اهمیت معاینه‌های خودرو دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر