اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۹۶

تخصیص اعتبار برای جبران کسری پارکینگ پایتخت

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، در بودجه سال آتی مناطق نیز ردیف بودجه‌یی جداگانه برای جبران کسری پارکینگ براساس دستورالعمل ابلاغی شهردار تهران به مناطق تخصیص داده می‌شود. به گزارش تسنیم، عبادالله فتح‌اللهی در میزگرد تخصصی نحوه تامین پارکینگ در بافت فرسوده شهر تهران گفت: شهر تهران با بحران پارکینگ مواجه است ولی متولی تامین آن هنوز مشخص نشده است. وی با بیان اینکه برای تامین هریک از نیازهای شهروندان، نهادی درمجموعه مدیریت شهری به‌عنوان متولی امر فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ در بافت فرسوده یکی از شاخصه‌هایی است که مورد تاکید مدیریت شهری قرار گرفته است و در بودجه سال آتی مناطق نیز ردیف بودجه‌یی جداگانه برای جبران کسری پارکینگ براساس دستورالعمل ابلاغی شهردار تهران به مناطق تخصیص داده می‌شود.


جابه‌جایی روزانه 5/3میلیون مسافر با مترو تهران

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، درحال حاضر ۵/۳میلیون جابه‌جایی روزانه در مترو انجام می‌گیرد. به گزارش مهر، سیدجعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه مدیریت شهری درطرح استقبال از «بهار فاطمی» بر دو بخش حمل‌ونقل شهری و خدمات شهری تاکید بیشتری دارد، گفت: در بخش حمل‌ونقل با راه‌اندازی دو ایستگاه جدید خط سه مترو در مرکز و جنوب تهران، تلاش شده تا دسترسی مردم جنوب شهر به مرکز شهر راحت‌تر شود. وی افزود: در خط ۴مترو که از میدان شهید کلاهدوز در منتهی‌الیه شرقی تا میدان آزادی و ایستگاه ارم سبز در منتهی‌الیه غربی تهران امتداد دارد، سرفاصله حرکت قطارها را از ۷دقیقه به ۵دقیقه کاهش داده‌ایم. وی گفت: در میانه آخرین ماه سال، شاهد افزایش ۱۶درصدی مسافران مترو هستیم.


افزایش تاکسی در خطوط پرمسافر پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: در روزهای پایانی سال که با افزایش تردد در سطح شهر روبه‌رو هستیم، افزایش ناوگان در سطح مناطق ۲۲گانه را پیش‌بینی کرده‌ایم. میثم مظفر در گفت‌وگو با مهر‌، بااشاره به اقدامات انجام شده برای روزهای پایانی سال، گفت: برای آنکه شهروندان با مشکل کمبود تاکسی در سطح شهر مواجه نشوند، با کمک شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی در خطوط پر ازدحام، افزایش تاکسی خواهیم داشت. همچنین در پایانه‌ها، ترمینال‌ها، فرودگاه و راه‌آهن نیز افزایش ناوگان تاکسیرانی را از مبدا تا مقصد خواهیم داشت. وی ادامه داد: در پایانه‌ها کشیک ۲۴ ساعته تاکسیرانان پیش‌بینی شده تا مسافران مشکلی از لحاظ تردد و کمبود تاکسی نداشته باشند.


افتتاح پایانه خط ۱۰ بی‌آر‌تی در آینده نزدیک

شهردار منطقه ۱۸ از افتتاح پایانه خط ۱۰ بی‌آرتی در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش تسنیم، وحید نوروزی شهردار منطقه ١٨ با تاکید بر اینکه با افتتاح ایستگاه بزرگراه سعیدی، نیمه‌جنوبی خط ٣ در فروردین سال٩٤ و راه‌اندازی بی‌آرتی خط ١٠ سیستم حمل‌ونقل عمومی منطقه ١٨ گسترش خواهد یافت، گفت: خط ١٠ بی‌آرتی حدفاصل اشرفی اصفهانی تا پاسگاه نعمت‌آباد در بزرگراه سعیدی به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. شهردار منطقه 18 اظهار داشت: طرح تملک زمین این پایانه چند ماه گذشته انجام شده بود. طبق مشورتی که با همکاران‌مان داشتیم، بنا بر این شد تا طرح احداث خط 10 بی‌آرتی با مبدا قرار دادن این پایانه آغاز شود. وی تصریح کرد: پایانه اتوبوسرانی بزرگراه آیت‌الله سعیدی این ظرفیت را دارد تا مبدا خطوط وسایل حمل‌ونقل عمومی از منطقه به اسلامشهر باشد.


تکمیل احداث پارک مشاهیر صفوی در اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از تکمیل احداث محوطه پارک مشاهیر صفوی در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش «تعادل»، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به ساخت سردیس ۱۲نفر از مشاهیر صفوی اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای طرح محوطه پارک مشاهیر دوران صفویه به‌زودی تکمیل می‌شود. وی گفت: اجرای طرح محوطه پارک مشاهیر در بوستان هنر در مجاورت میدان نقش جهان و چهل‌ستون در دهه فجر آغاز شده و سعی بر این است که همه سردیس‌ها تا پایان سال نصب شود. وی افزود: پارک مشاهیر صفوی در محور تاریخی و گردشگری هشت بهشت، چهل‌ستون و میدان نقش جهان که قدمت آن به دوران صفویه برمی‌گردد، واقع شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر