آنچه لازم است در مورد انتخابات اتاق تهران بدانید

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۶۳

بعد از یک هفته تبلیغات انتخاباتی گروه‌ها و افراد مختلف برای جذب آراء اعضای فعال اتاق تهران، انتخابات هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران امروز برگزار می‌شود.


شرایط رأی‌دهندگان

بنا بر مصوبات اعلام شده انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسرکشور، تمام اعضای فعال اتاق که کارت هوشمند معتبر دارند و سابقه عضویت آنها در اتاق تهران حداقل یک‌سال است می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی دهند. رأی‌دهندگان می‌توانند در حوزه بازرگانی حداکثر 16نفر، درحوزه صنعت حداکثر 14نفر، درحوزه کشاورزی حداکثر 6 نفر و درحوزه معدن حداکثر 4 نفر را به‌عنوان نماینده خود انتخاب کنند. همچنین با توجه به مکانیزه بودن شمارش آرا، رأی‌دهندگان باید دقت کافی در پر کردن تعرفه داشته باشند و در این زمینه اطلاعات کامل را از مجریان انتخابات در این زمینه دریافت کنند و راهنمایی بگیرند.


ممنوعیت تبلیغات و رأی وکالتی

با توجه به مصوبه انجمن نظارت، رأی وکالتی در این دوره قابل پذیرش نیست و تنها صاحب کارت (حقیقی یا حقوقی) شخصا باید به محل برگزاری انتخابات مراجعه و رأی خود را به صندوق بیندازد. همچنین با توجه به ممنوع بودن هرگونه تبلیغات در روز قبل از انتخابات و روز برگزاری انتخابات با هرگونه فعالیت انتخاباتی له یا علیه نامزدها یا گروه‌ها از طرف خود آنان یا گروه‌ها و افراد وابسته به آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران از نامزدهای محترم درخواست کرده تا در روز انتخابات از مصاحبه و گفت‌وگو با رسانه‌های جمعی اعم از مکتوب و غیرمکتوب پرهیز کنند.


آدرس دقیق محل برگزاری انتخابات

سالن میثاق مصلی تهران واقع در جنوب خیابان شهید بهشتی (عباس‌آباد) حد فاصل خیابان قنبرزاده و پل عابر پیاده است. همچنین پیش‌‌ینی شده برای راحتی رأی‌دهندگان، پارکینگ شماره 6 واقع در خیابان شهید قنبرزاده و پارکینگ شماره 4 واقع در خیابان بهشتی در اختیار آنان قرار گیرد. ضمن اینکه با توجه به شلوغی خیابان‌های منتهی به محل رأی‌گیری و ترافیک روزهای پایان سال، برگزارکنندگان به اعضای فعال اتاق تهران توصیه کرده‌اند که از مترو برای رفتن به محل برگزاری انتخابات استفاده کنند. خروجی جنوبی ایستگاه مترو شهید بهشتی کمترین فاصله ممکن با سالن برگزاری انتخابات را دارد و نزدیک‌تر از پارکینگ‌ خودرو به سالن است.

نقشه دسترسی به محل برگزاری انتخابات، نحوه ورود و خروج، سالن رأی‌گیری در کروکی زیر مشخص شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر