وام ازدواج 20میلیونی جوانان

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۶۰

خبر تصویب وام 20میلیونی ازدواج ازسوی مجلس شورای اسلامی روز پنجم اسفند سال جاری در جراید اعلام شد. با اعلام این خبر دریافتیم که طرح توسط یکی از شرکت‌های بخش خصوصی تهیه و نرم‌افزارهای آن نیز آماده شده است؛ از این رو بی‌درنگ با آقای رامین طاعتی مدیرعامل شرکت تماس گرفتیم و درباره فکر و اندیشه کار با ایشان به گفت‌وگو نشستیم که ماحصل گفت‌وگو از نظر شما خوانندگان گرامی می‌گذرد.

آقای طاعتی! لطفا نظرتان را درباره طرح رامین مصوب مجلس شورای اسلامی و سابقه و هدف‌های آن بگویید.

پیش از پاسخ به پرسش جنابعالی باید مراتب سپاسگزاری خود را از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که به هر دلیل بخشی از طرح تکمیل زندگی ایرانیان به‌ویژه یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن را که مربوط به ازدواج جوانان می‌شود، مورد توجه قرارداده و راه‌حل پیشنهادی شرکت را که از بهار سال91 کلید خورده بود و مقدمات اجرایی آن نیز تدارک دیده شده است، مورد تصویب قرار دادند. در اینجا باید یادآور شوم که جامع بودن طرح حاصل ماه‌ها بررسی مدیران مجرب، کسب تاییدیه فقیه محترم شورای نگهبان، بررسی کارشناسی توسط کارشناسان اقتصادی، ارایه گزارش کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، بررسی و اظهارنظر دانشگاه قرآنی شاهرود مبنی بر تایید طرح، اعلام نظر دفتر ریاست محترم جمهوری به وزارت صنایع و بازرگانی، برخورداری از حمایت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، تشکیل و برگزاری جلسات عمومی و انعکاس موضوع به کارآفرینان و تشکل‌ها و... است.

انگیزه اولیه این تفکر چه بوده است؟

انجام کار کارآفرینی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، تسهیل زندگی زوج‌های جوان، کمک به رونق صنایع تولیدی و داخلی با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای سال‌های92 و 93 و در تداوم شعارهای سال91 که اکنون به اقتصاد مقاومتی منجر شده است.

اهم اهداف‌ طرح چگونه قابل جمع‌بندی است.

اهداف‌ 5گانه طرح برای تامین کالاهای اولویت، ملزومات و تجهیزات موردنیاز زندگی عبارتند از:

1- ایجاد زنجیره تامین کالای اساسی و موردنیاز برای تکمیل زندگی زوج‌های جوان و...

2- بهره‌گیری از توان تولیدی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان داخلی به‌ویژه در بخش صنایع خانگی

3- کمک به رونق کسب‌وکار تولیدکنندگان داخلی

4- کاهش قابل‌ملاحظه قیمت‌ها (حداقل 10درصد) در کلیه اقلام به لحاظ سفارش انبوه و به تبعیت آن ایجاد اشتغال مولد

5- تسریع و ساماندهی بخشی از وام‌ها و تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری از طریق سفارشات انبوه برای هدفمندسازی تسهیلات برای تولید و کاهش تورم

برنامه بعدی شما برای این طرح چیست؟

همان‌گونه که ملاحظه فرمودید مصوبه تنها مربوط به یکی از بخش‌های طرح است، سایر نکات مثبت و ملی آن نیز برای رونمایی توسط نخستین موسسه اعتباری فراهم شده و آمادگی کامل را درخصوص اجرای پروژه ثبت شده شرکت در خانه ملت را داریم و به‌عنوان مجری پروژه ملی تکمیل زندگی ایرانیان تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با اجرای به‌موقع و هرچه سریع‌تر آن بتوانیم به افتخاری دیگر بر افتخارات بخش خصوصی این کشور با خدمت به مردم نایل آییم.

به‌عنوان آخرین حرف چه چیز دیگری باقی‌مانده؟

اقدامات در ارتباط با طرح تکمیل زندگی ایرانیان که کارایی آن در حل بخشی از مشکلات اقتصادی اقشار متوسط و جوان (ساماندهی: عرضه، تقاضا و تولید) که یکی از هزاران راه‌حلی است که بتوان با آن اوضاع داخلی را ساماندهی کرد، آمادگی کامل خود را باتوجه به مهیا شدن شرایطی که فراهم شده و می‌تواند با اقدام به‌موقع مسوولان تمام ابعاد بررسی شده طرح را همزمان عملیاتی کرد، ان‌شاءالله موجب شود تا چرخ تولید به چرخش بیشتر در آمده و مشکلات متقاضیان قشر متوسط را هرچند به تعدادی که در توان موسسات ورودکننده باشد، در این مقطع مرتفع کرده و ضمن جلوگیری از ورود نقدینگی به بازار که اثر تورمی آن قابل بحث است به سهم خود عمل کنیم و موجبات اشتغال هرچه بیشتر را هم فراهم آوریم.

یادآور می‌شوم که اکنون در حال مذاکره با چند موسسه اعتباری هستیم تا بستر و شبکه بزرگ اجرایی این پروژه و مصوبه مهم آن را تا قبل از پایان سال جاری شروع کنیم این هدیه‌یی باشد برای جوانان به‌عنوان عیدی سال94 و بدین‌سان بتوانیم بخشی از تعهدات خود به مردم عزیز کشورمان و اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر