اخبار کلان

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۵۸

فقر در 8 سال گذشته از 12 به 33درصد رسیده است

وزیر اسبق رفاه گفت: آمارها نشان می‌دهد فقر در شهرها که 12درصد در سال 1384 بود، در سال 1391 به 33درصد و در روستاها به 40.1درصد رسیده است. محمدحسین شریف‌زادگان عنوان کرد: در مقابل این، در سال‌های گذشته رشد اقتصادی هم منفی شده است. یعنی رشد اقتصادی 5.6درصد سال 1384 به تدریج کم شده و از سال 1391 رشد اقتصادی به‌طور متناوب چند سال منفی شده است. به گزارش خبرآنلاین، وی تاکید کرد: مجموعه این آمارها و اطلاعات نشان می‌دهد که فعالیت‌های اقتصادی‌مان به شکلی بوده که رشد اقتصادی کم و منفی شده و همچنین فقر اضافه شده و نابرابری کم شده است. وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته با پرداخت یارانه‌ها و سیاست‌های نادرست اقتصادی ضریب جینی به 0.36 رسیده است. یعنی در واقع برابری بیشتری ایجاد شده است. اما به چه قیمتی؟ قیمت آن این است که فقر افزایش پیدا کرده است و ما فقر را عادلانه توزیع کرده‌ایم.


واریز یارانه نقدی، 20 اسفند

یازدهمین مرحله از یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها 20 اسفندماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود. اکبر ایزدی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: معمولا بیست‌ودوم هر ماه یارانه پرداخت می‌شود، اما با توجه به پایان سال و عید، یارانه این ماه زودتر پرداخت شود.


مجوز استخدام 4700مربی در سازمان فنی و حرفه‌ای

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور مجوز استخدام چهار هزار و 700 مربی حق‌التدریسی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سال 94 خبر داد.

کورش پرند افزود: آزمون استخدامی این افراد فقط میان مربیان حق‌التدریس کنونی این سازمان و در اردیبهشت سال 94 برگزار می‌شود و کسانی که حدنصاب لازم را کسب کنند، جذب می‌شوند. وی اضافه کرد: این مجوز استخدام مربی برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نشانگر توجه ویژه دولت یازدهم و شخص رییس‌جمهوری به آموزش مهارتی در کشور است. پرند اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال 94 همه مربیان قبول‌شده در آزمون استخدامی بلافاصله در دوره‌های بسیار پیشرفته مربیگری شرکت کرده و مشغول به‌ کار می‌شوند.


حلقه رقابت برای تولیدکننده‌ها تنگ‌تر شد

بانک مرکزی شاخص بهای تولیدکننده در بهمن سال جاری را منتشر کرد که این آمار در برخی از بخش‌ها نشان‌دهنده تنگ‌تر شدن حلقه رقابت برای تولیدکننده‌ها است. شاخص بهای تولیدکننده در ایران در بهمن‌ماه سال 93 به عدد 207.6 رسید و نسبت به ماه قبل به میزان 0.8 درصد کاهش یافت. این شاخص در دی ماه نسبت به ماه گذشته بدون تغییر بود. شاخص مزبور نسبت به ماه مشابه سال گذشته معادل 11.4 درصد افزایش داشته است. شاخص مذکور، طی 11 ماه اول سال جاری برابر 15.2 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافت. شاخص بهای تولیدکننده در ایران، در 12 ماه منتهی به بهمن ماه سال جاری نسبت به 12 ماهه منتهی به بهمن ماه سال گذشته به میزان 15.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.


جامعه کارگری مخالف استیضاح وزیر کار است

نایب‌رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به بحث احتمال استیضاح وزیر کار گفت: جامعه کارگری با وجود مشکلاتی که در حوزه کارگری وجود دارد مخالف استیضاح علی ربیعی است و آن را به صلاح کشور نمی‌داند. ابوالفضل فتح‌اللهی ‌اظهار کرد: وزارت کار وزارتخانه بزرگ و وسیعی است و حوزه‌هایی همچون کارگری، تعاونی‌ و امور رفاهی مردم همه زیرمجموعه این وزارتخانه قرار گرفته است از این رو رسیدگی و توجه به تمام این مجموعه‌ها وقت و حوصله بسیار می‌طلبد و باید به گونه‌یی برنامه‌ریزی کرد که همه بخش‌ها مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرند. ‌


بانک‌ پاسارگاد سازمان دانشی برتر در ایران شد

در اختتامیه چهارمین جایزه جهانی سازمان دانشی‌برتر در ایران، بانک‌پاسارگاد بار دیگر به‌عنوان یکی از سه شرکت برتر این دوره از ارزیابی‌ها انتخاب شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد در این مراسم که در تاریخ 17اسفند 1393 و در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، بانک‌پاسارگاد بار دیگر موفق شد به‌عنوان یکی از سه سازمان دانشی برتر ایران معرفی شود. براساس این خبر، بانک‌پاسارگاد پس از کسب این موفقیت به‌عنوان نماینده ایران در جایزه سازمان دانشی برتر آسیا که از سوی بنیاد جهانی جایزه در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند. در این مراسم همچنین مدیرعامل بانک‌پاسارگاد به‌عنوان رهبر دانشی برتر در سال گذشته جوایز منتخبین این دوره را اهدا کرد. گفتنی است، ارزیابی جهانی MAKE معتبرترین ارزیابی بین‌المللی در حوزه مدیریت دانش، نوآوری و سرمایه فکری است. هر ساله هزاران سازمان از بیش از 100کشور جهان به‌طور مستمر در ارزیابی جهانی MAKE شرکت می‌کنند و مجموعه فعالیت‌های خود را در حوزه مدیریت دانش محور براساس 150شاخص ارزیابی بهره‌مند می‌سنجند. این سازمان‌ها همچنین از گزارش‌های تحلیلی جامع و نیز تجربیات سازمان‌های برتر دنیا در این ارزیابی بهره‌مند می‌شوند. این جایزه در ایران از سوی دانشگاه صنعتی شریف و زیرنظر مستقیم بنیاد جهانی MAKE اهدا می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر