اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۵۵

نور امید در مذاکرات هسته‌ای

ایرنا «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین از روند کنونی مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5 ابراز رضایت کرد و گفت: با نزدیک شدن به مراحل نهایی گفت‌وگوهای هسته‌ای، نقاط روشن، نورانی و امیدوار‌کننده‌یی قابل مشاهده است. او همچنین فرصت پیش آمده برای توافق هسته‌یی ایران و 1+5 را «تاریخی» نامید و از طرفین گفت‌وگو خواست از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند.


اولین مجتمع سوخت هسته‌ای

واحدمرکزی خبر علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: نخستین مجتمع سوخت نیروگاه اتمی بوشهر20فروردین آینده به نمایش گذاشته می‌شود. وی همچنین بااشاره به توافقنامه ایران و روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی هزار مگاواتی در بوشهر گفت: ساخت این دو نیروگاه حدود 10سال طول می‌کشد به نحوی که ساخت نخستین نیروگاه 8سال زمان می‌برد و ساخت دیگری 2سال پس از آن آغاز خواهد شد.


اولاند احتمالا امضا نمی‌کند!

تسنیم روزنامه عاروتص‌شوع مدعی شد که فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه، احتمالا توافق بین ایران و گروه 1+5 درباره برنامه هسته‌یی را امضا نخواهد کرد. به گفته این منبع، فابیوس از مذاکراتی که بین واشنگتن و تهران در جریان است ناراضی بوده و تاکنون به امتیازاتی که امریکایی‌ها ارایه کرده‌‌اند رضایت نداده است.


محکومیت بمب‌گذاری در نیجریه

ایسنا مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه، بمب‌گذاری‌های روز شنبه 16اسفند 1393 در شهر مایدگوری نیجریه که منجر به کشته شدن 50نفر از مردم بی‌گناه شد را محکوم کرد. وی بااشاره به نزدیک بودن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در نیجریه اظهار کرد: نیجریه هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری به آرامش، امنیت و وحدت نیاز دارد.


تاریخ محاکمه «مرتضوی»

تسنیم شعبه۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی، پنجم اردیبهشت سال۹۴ را برای رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی تعیین کرد. محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: مطالعه پرونده توسط شعبه رسیدگی‌کننده پایان یافته و پنجم اردیبهشت سال آینده برای برگزاری جلسه دادگاه تعیین شده است.


تعیین بازرسان انتخابات

ایسکانیوز وزیر کشور گفت: انتخاب بازرسان انتخابات از نخستین اقدامات استان‌ها برای ورود به روند برگزاری انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی است. فضلی با بیان اینکه انتخاب بازرسان انتخابات از نخستین اقدامات استان‌ها برای ورود به روند برگزاری انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی است، یادآور شد: باید با آموزش عوامل برگزاری انتخابات در فرمانداری‌ها زمینه برگزاری مطلوب این انتخابات فراهم شود.


مزاحمت تلفنی نامزد انتخاباتی

آنا یکی از نامزدهای انتخابات اتاق بازرگانی تهران به شکل بی‌سابقه‌یی برای خبرنگاران مزاحمت تلفنی ایجاد کرده ‌‌است. وی که نامش فاش نشده در این روش، بارها با استفاده از یک شماره موبایل اعتباری به تلفن خبرنگارهای موردنظر زنگ می‌زند و پیامی ضبط شده مبنی بر این نکته که وی نامزد اصلح است را پخش می‌کند.


رونمایی از موشک کروز «سومار»

فارس با حضور سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده هوافضای سپاه، مراسم رونمایی و تحویل‌دهی موشک‌های کروز زمینی سومار و تحویل‌دهی انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد زمین به زمین قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه برگزار شد. سامانه موشکی کروز برد بلند زمینی سومار به همت متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.


سکته مغزی محمدرضا تابش

ایسنا محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس نهم حین یک سخنرانی در اردکان دچار عارضه خفیف و گذرای مغزی شد. فرزند این نماینده مجلس از عارضه مغزی وی در مجلس خبر داد و گفت که شرایط جسمانی پدرش مساعد است ولی برای تکمیل مراحل درمان در حال انتقال به تهران است.


نیاز دولت به مدیران کارآمد

ایرنا محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی و قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی در همایش معاونان سیاسی و امنیتی استانداری‌های سراسر کشور در تهران با بیان اینکه اجرای برنامه‌ها و اهداف وزارت کشور در گرو کارآمدی مدیران استان‌هاست، گفت: دولت برای اجرای اهداف خود در استان‌ها نیازمند مدیران کارآمد و مسوولیت‌پذیر است.


رفع تبعیضات دانشگاهی

ایسکانیوز محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال کیفی‌سازی و گسترش کیفیت است، تصریح کرد: دولت هیچ‌وقت اجازه نخواهد داد که رفتار غیرعادلانه گذشته نسبت به این دانشگاه استمرار یابد. وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کارهای بسیار بزرگ مادی و معنوی و ارزشمندی را انجام داد اما متاسفانه بسیار ناعادلانه با آن برخورد می‌کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر