تازه خبر

۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۹۵

نبود آمار دقیق از وضعیت سرطان در کشور

فارس| وزیر بهداشت با انتقاد نسبت به نبود سیستم دقیق ثبت آمار مبتلایان به سرطان در کشور گفت: طرح ملی ثبت سرطان در کشور در حال تدوین است تا در آینده آمارهایمان برای مراکز تحقیقاتی و آموزشی قابل اعتماد باشد.

هاشمی گفت: متاسفانه سیستم ثبت دقیقی برای آمار مبتلایان به سرطان در کشور نداریم. وی گفت: اشکال وارد به آمار ثابتی که در طول این سال‌ها وجود داشته این است که برای ثبت آمار اعلام نظر مراکز آزمایشگاهی و آسیب‌شناسی مبنای کار قرار می‌گیرد؛ در این صورت بسیاری از افرادی که مبتلا هستند از بیماری خود اطلاع ندارند یا در مراکزی مورد آزمایش قرار می‌گیرند که آمار آنها اعلام نمی‌شود. وزیر بهداشت افزود: طرح ملی ثبت سرطان در کشور در حال تدوین است که معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت سعی دارد در این دولت ثبت آمار مبتلایان به سرطان را به نحوی انجام دهد که در آینده آمارهایمان برای مراکز تحقیقاتی و آموزشی قابل اعتماد باشد.


حذف 22 هزار فرصت شغلی در بیمارستان‌های فرانسه

ایرنا| دولت فرانسه تصمیم دارد برای حل مشکلات اقتصادی، 22 هزار فرصت شغلی را تا سال 2017 میلادی در بیمارستان‌های این کشور حذف کند.

به گزارش نشریه فرانسوی نوول ابسرواتور، دولت فرانسه با اعلام اینکه بودجه اختصاص‌یافته برای بیمارستان‌های این کشور تا سال 2017 میلادی کاهش می‌یابد، افزود: باید در این مدت بیش از سه میلیارد یورو کاهش هزینه در نظر گرفته شود.

بنابر این گزارش، یکی از راه‌های دستیابی به کاهش سه میلیارد یوروی بودجه، حذف 22هزار فرصت شغلی در بیمارستان‌های این کشور است. این میزان حذف فرصت شغلی، 2درصد نیروهای در حال فعالیت در آن کشور است. بخش دیگری از این سه میلیارد یورو کاهش بودجه برای بیمارستان‌ها، باید از طریق کاهش خرید اقلام بیمارستانی یا تخفیف این اقلام از فروشندگان به میزان یک میلیارد و 200 میلیون یورو تامین شود. بنابر این گزارش، بخش دیگری از این کاهش هزینه، از طریق پایین آوردن قیمت دارو خواهد بود که رقمی بیش از 350 هزار یورو را آزاد خواهد کرد؛ همچنین نزدیکی فاصله بیمارستان‌ها نیز می‌تواند 450میلیون یورو هزینه‌ها را کاهش دهد.


الزام بانک‌ها به تامین وجه خرید تضمینی ذرت

فارس| عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه حدود 4 ماه از مطالبات ذرت‌کاران بابت فروش محصول می‌گذرد، گفت: بانک‌ها مکلفند، ظرف یک هفته مبلغ 280میلیارد تومان اعتبار را در قالب تسهیلات برای پرداخت به کشاورزان به سازمان تعاون روستایی بدهند.

عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در جلسه روز گذشته رییس کمیسیون کشاورزی مجلس و دو نفر از نمایندگان این کمیسیون با مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و کشاورزی مقرر شد، تا هفته آینده بانک‌های مذکور به تعهدات‌شان برای تامین وجه خرید تضمینی ذرت از کشاورزان عمل کنند. وی افزود: براساس صورت‌جلسه‌ تنظیمی مقرر شد تا بانک‌های عامل وجه خرید تضمینی ذرت را در قالب تسهیلات تا اواسط هفته آینده در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهند و سازمان هم با فروش ذرت خریداری شده به بازپرداخت وجه بانک‌ها اقدام کند.


افزایش قیمت لبنیات

تا پایان سال ممنوع

فارس| سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: هیچ‌یک از برندهای لبنیات حق افزایش قیمت تا پایان سال را ندارند و با متخلفان برخورد می‌شود.

غلامرضا کاوه گفت: هیچ افزایش قیمتی از نظر سازمان حمایت مورد قبول نیست و حتی در جلسه کارگروه تنظیم بازار، تاکید شد که تا پایان امسال هیچ‌یک از برندهای لبنی حق افزایش قیمت ندارند. وی افزود: کارخانه‌های لبنی اگر به هر دلیلی درخواست افزایش دارند، باید مستندات خود را تا پایان سال به سازمان حمایت ارائه کنند، تا برای سال 94 این مستندات بررسی شده و تصمیم‌گیری شود. کاوه افزود: با آنهایی که طی هفته اخیر قیمت‌ فرآورده‌های خود را به یک‌باره افزایش داده‌اند، برخورد شده و برخی کارخانه‌ها هم قیمت‌ها را به حالت قبل برگردانده‌اند و در نهایت سازمان حمایت در چارچوب قانون با متخلفان برخورد می‌کند.


شناسایی 80 هزار کودک دچار سوءتغذیه در کشور

تسنیم| مدیرکل بهداشت و بیمه‌های کمیته امداد گفت: ۸۰ هزار کودک دچار سوءتغذیه در کشور شناسایی شدند.

ناصر ایروانی‌منش با اشاره به اینکه خدمات بیمه‌یی در کمیته امداد با سرانه‌یی معادل نصف سرانه سایر خدمات بیمه‌یی انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال تعداد بیماران سرطانی نسبت به سال گذشته افزایش داشته ضمن اینکه ما هزینه فرآیند شیمی‌درمانی و هزینه‌های جاری این بیماران را پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های کمیته امداد افزود: 80هزار کودک دچار سوءتغذیه در کشور شناسایی شدند که 20درصد آنها تحت پوشش کمیته امداد بوده و ماهانه سبد غذایی دریافت می‌کنند؛ بیشترین تعداد کودکان دچار سوءتغذیه با رقم 16هزار در استان سیستان و بلوچستان هستند و استان بعدی کرمان با 9هزار کودک دچار سوءتغذیه شناسایی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر