«ترامادول» متاسفانه غیرقانونی نیست

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۴۶

فارس

رییس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ضمن تشریح جدیدترین مواد مخدر که در ایران و کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: متاسفانه ترامادول ماده مخدری است که بین جوانان ایرانی شایع شده است و این ماده نیز غیرقانونی نیست.

تهمینه باهر رییس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ضمن تشریح جدیدترین مواد مخدری که در ایران و کشورهای همسایه وارد شده است، گفت: یکی از این مواد مخدر که نامش در کشور چند وقتی است شنیده می‌شود کروکدیل است. وی افزود: این ماده مخدر در کشور روسیه شایع است و افراد پس از مصرف آن بیش از یک‌سال زنده نیستند و قسمت‌هایی از گوشت بدن این افراد می‌ریزد. آزمایشگاه‌های ما وجود ماده مخدر کروکدیل را در ایران تایید نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: ماده مخدر دیگر که از سال78 نمونه‌های بسیار کمی از آن را در کشور داشته‌ایم LSD است. این ماده فوق‌العاده گران است و به‌شکل تمبرهای کاغذی به فروش می‌رسد. این ماده قوی‌ترین ماده توهم‌زای دنیا است که به‌شکل مایع هم وجود دارد و روی یک حبه قند می‌چکانند که 24ساعت تاثیر توهم‌زایی دارد. باهر بیان داشت: ماده مخدر دیگر کانابینوییدها سنتزی یا حشیش صنعتی است که وجود این ماده در ترکیه معضل ایجاد کرده است ولی خوشبختانه در کشور ما وجود ندارد.

این ماده به‌شکل گیاه خشک‌شده است که در بسته‌های شکیلی نیز بسته‌بندی می‌شود. وی با اشاره به ماده مخدر گل بیان کرد: این ماده مخدر یک نوع شاهدانه است که نمونه‌هایی از این را ستاد مبارزه با مواد مخدر تهیه کرده بود و به آزمایشگاه ما فرستادند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر