رینگ جهانی

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۰

کاهش واردات ورق ترکیه

به گزارش انجمن آهن و فولاد ترکیه، واردات ورق گرم به این کشور درسال٢٠١٤ معادل 17.1درصد افت داشته به ٣میلیون و٤٠٠هزار تن رسید. تقاضای نهایی کم بود و ارزش لیر ترکیه نسبت به دلار در سال گذشته رو به پایین بوده است. اوکراین بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ورق گرم به ترکیه بوده که ٨١٣٨٨٨ تن ثبت شد اگرچه خرید ترکیه از ورق گرم اوکراین سال گذشته 12.2درصد افت داشته که به‌دلیل بحران ایجاد شده در اوکراین بود. دومین عرضه‌کننده بزرگ ورق گرم به ترکیه فرانسه با حدود ٧٣٧هزار تن بود و خرید از روسیه نیز ٢٥درصد افت داشته به حدود ٦٠٨هزار تن رسید.


افزایش مصرف فولاد اروپا

مصرف فولاد درحوزه یورو سال٢٠١٤ از پیش‌بینی‌های یوروفر که در اکتبر گذشته منتشر شد، بیشتر بوده است. مصرف ظاهری فولاد درمجموع سال گذشته درحوزه یورو 3.3درصد بهبود داشت درحالی که پیش‌بینی‌های ماه اکتبر 2.6درصد بوده است. به همین جهت پیش‌بینی مصرف سال٢٠١٥ معادل 1.9درصد و سال٢٠١٦ معادل 2.6درصد بهبود نسبت به سال قبل آن را ثبت کرده است. مصرف واقعی فولاد نیز سال ٢٠١٤ حدود 1.4درصد بالا رفته درحالی که برآورد قبلی 1.2درصد بود. پیش‌بینی شده مصرف واقعی فولاد سال‌جاری 1.7درصد و سال٢٠١٦ معادل 2.1درصد بهبود یابد. این آمار نشان می‌دهد بازار اروپا قوی‌تر از انتظارات قبلی است.


افزایش صادرات فولاد چین

چین ١٠میلیون و٢٩٠هزار تن محصولات فولادی در ماه ژانویه سال‌جاری صادر کرده که 1.2درصد در مقایسه با ماه دسامبر و 54.3درصد نسبت به مدت مشابه سال٢٠١٤ افزایش داشته است. در بازار واردات، چین یک‌میلیون و١٥٠هزار تن محصولات فولادی در این ماه وارد کرد که ٦٠هزار تن نسبت به ماه قبل رشد داشته و 14.8درصد در مقایسه با ژانویه٢٠١٤ کاهش داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر