اخبار

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۴۴

توسعه شبکه حمل و نقل عمومی تهران

معاون شهردار تهران از ورود 100 دستگاه اتوبوس دوکابین و راه‌اندازی دو ایستگاه از نیمه شمالی خط 3 مترو در اسفند به خبر داد. به گزارش «تعادل»، جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه ساعت کار ناوگان عمومی شهر ازجمله مترو و اتوبوس از ابتدای اسفند 2 تا 3 ساعت افزایش خواهد داشت، گفت: سرفاصله حرکت قطار در تمامی خطوط مترو کاهش خواهد یافت. وی از راه‌اندازی 6 خط اتوبوس شبانه‌روزی در اجرای طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت: اکنون ناوگان خطوط تندرو به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند. در عین حال برای رفاه حال شهروندان در اسفند 6 مسیر پرتردد پایتخت و نقاطی که بیشترین تقاضای سفر را دارند، به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت. تشکری هاشمی بااشاره به نوسازی 3هزار دستگاه تاکسی شهر تهران تاکنون بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده رقم تاکسی‌های نوسازی شده تا پایان اسفند به 4هزارو300 دستگاه تاکسی خواهد رسید.


ساماندهی خطوط تاکسی کرج

شهردار کرج باتوجه به اهمیت کاهش ترافیک این کلان‌شهر بر ضرورت ساماندهی خطوط تاکسی و یکسان‌سازی و متناسب‌سازی تعداد تاکسی‌ها در تمام خطوط با حجم مسافر و جمعیت تاکید کرد. به گزارش «تعادل»، علی ترکاشوند در آیین افتتاحیه کارت هوشمند سازمان تاکسیرانی کرج، با تاکید بر الزام تاکسیرانان برای جابه‌جایی مسافران بین راهی تاکید کرد و افزود: باتوجه به اینکه تاکسی‌ها از ایستگاه مقصد مسافر سوار کرده و فقط درصورت تکمیل ظرفیت تاکسی حرکت می‌کنند، مسافران بین راهی ناچار به استفاده از مسافربرهای شخصی شده که این امر مطلوب نبوده و امنیت مسافران را به‌مخاطره می‌اندازد. این مسوول همچنین در ادامه به معضل نبود پول خرد و درگیری رانندگان و مسافران با این معضل اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکل در سازمان اتوبوسرانی رفع شده و مسافران اتوبوس از طریق کارت الکترونیکی کرایه خود را پرداخت می‌کنند. از این منظر ضرورت دارد تاکسیرانی کرج نیز به این طرح بپیوندد.


احداث ۲۳ ایستگاه بازی در اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از ایجاد ۲۳ ایستگاه بازی در سطح شهر تا پایان سال‌جاری خبر داد. به گزارش «تعادل»، محمدرضا نیلفروشان بااشاره به توسعه فضاهای بازی کودکان در شهر افزود: در سال‌جاری به‌دنبال برگزاری جشنواره بازی و اسباب‌بازی‌های شهری، ۴۰ ایستگاه بازی در سطح شهر ایجاد شده است. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بااشاره به اینکه ۴۰درصد به ایستگاه‌های بازی شهر اصفهان افزوده شده است، تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری نیز ۲۳ ایستگاه بازی در سطح شهر احداث می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر