کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۰۷۹

لاریجانی، عازم یزد

رییس مجلس شورای اسلامی چهارشنبه پنجم آذر در سفری یک روزه برای شرکت در یادواره شهید پاک‌نژاد به یزد می‌رود. همچنین رییس مجلس در این سفر در مراسم هفته بسیج شرکت خواهد کرد و دیدار با خانواده مرحوم سید جلال یحیی‌زاده نماینده فقید یزد و میبد در برنامه سفر وی قرار دارد.


دستور معاون اول به صرفه‌جویی گاز

معاون اول رییس‌جمهوری با ابلاغ بخشنامه‌یی، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری‌های سراسر کشور را به‌صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی مکلف کرد. اسحاق جهانگیری، در این بخشنامه بر رعایت مواردی همچون رعایت دمای 21-18درجه در فضاهای داخلی و بسته و دمای 18‌درجه در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن‌کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی غیرضروری در روزهای تعطیل و همچنین عایق‌بندی لوله‌های موتورخانه و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و با برچسب انرژی بالا تاکید کرده است.


سفر عمره گران شد

معاون سازمان حج و زیارت از کاهش ظرفیت اعزام به عمره مفرده خبر داد و گفت: ظرفیت اعزام‌های جدید بیش از ۵۰هزار نفر کاهش پیدا می‌کند. ناصر خدر‌نژاد افزود: شرایط مراکز اقامتی در مدینه منوره و کندی ساخت‌وساز باعث شده که ظرفیت اعزام‌های عمره کاهش پیدا کند. خدر‌نژاد از افزایش ۵‌درصدی هزینه اعزام به عمره مفرده خبر داد و گفت: در سال جاری هزینه عمره افزایش پیدا کرده است به‌طوری که بیشترین قیمت به دومیلیون و ۶۷۷هزار تومان و کمترین مبلغ نیز یک‌میلیون و ۸۷۲ هزار تومان رسیده است این درحالی است که حداقل هزینه عمره دوره قبل یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود.


نقش ظریف در مذاکرات جهادگونه است

سرلشکر «سیدحسن فیروزآبادی» روز گذشته در نخستین جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج در جمع خبرنگاران افزود: از روزهای اول اعلام کرده‌ام که جزو افرادی بوده‌ام که این مذاکرات را یک فرصت می‌دانست. وی با بیان اینکه پیشرفت مذاکرات را خوب می‌دانستم، افزود: نقش آقای ظریف و همکاران صادقش را در این مذاکرات جهادگونه ارزیابی می‌کردم، اما این واژگونی امریکایی‌ها بود که این جمله رهبر عزیزمان مبنی بر اینکه امیدی به اینها نیست را اثبات کرد.


امنیت، رونق اقتصادی می‌آورد

وزیر اطلاعات گفت: تامین امنیت در جامعه، عالمان و اندیشمندان را در مسیرهای علمی پویا کرده و فعالان اقتصادی را در به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد کشور کمک می‌کند. به گزارش ایرنا، سیدمحمود علوی روز گذشته در جلسه شورای اداری استان لرستان اظهار کرد: «وقتی شرایط به‌گونه‌یی باشد که مردم و سرمایه‌گذاران احساس امنیت و آرامش ‌کنند، میل به تثبیت سرمایه در جامعه بیشتر می‌شود.» علوی تاکید کرد: وقتی آرامش و امنیت در جامعه باشد، سرمایه‌گذاران فرصت و جرات سرمایه‌گذاری و اشتغال‌آفرینی را می‌یابند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر