اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۷۱

آغاز برداشت خرما در هرمزگان-بندرعباس| مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برداشت خرما (رطب) از سطح 37 هزار هکتار از نخلستان‌های استان آغاز شد. مسعود گرگیج دیروز در بازدید از نخلستان‌های بندرعباس افزود: به‌دلیل اصلاح نخلستان‌های فرسوده، تغذیه مناسب و توسعه کشت ارقام تجاری پیش‌بینی می‌شود امسال 150هزار تن خرما در استان برداشت شود که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 5درصد افزایش دارد. وی بیان کرد: فصل برداشت خرما در هرمزگان با رقم آلمهتری در خرداد ماه شروع و با چیدن خرمای پیارم در آبان ماه ادامه می‌یابد. گرگیج خاطرنشان کرد: در سال حدود 10هزار تن خرما به ارزش 40 میلیون دلار از هرمزگان به کشورهای مختلف از جمله امریکا، استرالیا، کانادا، روسیه، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

زمینه اشتغال ۱۷ هزار نفر در چهارمحال‌وبختیاری فراهم می‌شود-شهرکرد| مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال دستگاه‌های اجرایی متعهد به ایجاد زمینه اشتغال ۱۷ هزار نفر در استان شده‌اند. عباس جزایری دیروز در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای و بنیاد شهید استان در راستای آموزش برای جذب فارغ‌التحصیلان بیکار و بنیاد شهید در زمینه ارائه بسته‌های حمایتی خانواده‌های ایثارگران اعلام آمادگی کرده‌اند. مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: به گونه‌یی که بنیاد شهید استان متعهد شده برای اشتغال فرزندان ایثارگران 5 سال بیمه از طریق تامین اجتماعی، 18 ماه آموزش رایگان و 75 درصد حقوق و مزایای این افراد را تامین کند.

زنجان نیازمند تاسیس کلینیک تخصصی اصلاح ساختار قامتی است-زنجان| معاون سلامت آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای طرح‌هایی برای افزایش تحرک و شاداب‌سازی دانش‌آموزان گفت: زنجان نیازمند تاسیس کلینیک تخصصی اصلاح ساختار قامتی است. ذبیح‌الله تاراسی دیروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به استعداد دانش‌آموزان استان زنجان در ورزش اظهار کرد: 37 مدال رنگارنگ توسط دختران و پسران زنجانی کسب شده است. وی افزود: باید شادسازی مدارس جزو اولویت‌‌ها قرار بگیرد و شاداب‌سازی مدارس می‌تواند بر روحیه دانش‌آموزان تاثیر مثبت بگذارد.

‌ فرسودگی شبکه‌های آب‌رسانی؛ مشکل بخش «سندرک» میناب-میناب| بخشدار سندرک گفت: بارها در جلسات گفته‌ام که باوجود مشکلات در توزیع آب شرب و فرسودگی شبکه، من بخشدار سندرک نیستم بلکه آبدار سندرک هستم و تمام‌وقت خود را در خصوص توزیع آب صرف می‌کنم. ‌‌علی رستمی ‌درخصوص آلودگی آب شرب برخی شهروندان سندرکی، افزود: از زمانی که سندرک به شهر ارتقا یافته است عملا باید آب شرب شهر زیرنظر آب و فاضلاب شهری اداره شود درصورتی‌که آب و فاضلاب شهری زیر بار این موضوع نمی‌رود و هنوز هم مدیریت آبفا روستایی عهده‌دار این مسوولیت است. وی اظهار کرد: وجود گل و لایی که در آب شرب برخی مشترکین مشاهده‌ شده ناشی از ترکیدگی لوله‌های آب‌رسانی است زیرا روستاهای سندرک مشکل آب‌رسانی ندارند.

دستگیری رییس بانک عامل اختلاس 5 میلیارد تومانی در شیراز-شیراز| رییس پلیس استان فارس از کشف یک فقره اختلاس بانکی به مبلغ 52 میلیارد و 400 میلیون ریال در یکی از بانک‌های شیراز خبر داد. سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی دیروز گفت: با ارجاع پرونده‌یی از سوی سرپرستی یکی از بانک‌های استان فارس، کارشناسان پلیس آگاهی موفق به کشف جرم و دستگیری متهمی در این ارتباط شدند. وی گفت: در این پرونده رییس شعبه یکی از بانک‌ها، از سال 94 تا زمان کشف جرم، با جعل سند و امضا، تسهیلاتی را به بستگان نزدیک خود پرداخت کرده بود؛ این تسهیلات در قالب قراردادهایی با شرکت‌های صوری، تامین و پرداخت شده بود. رییس پلیس فارس خاطرنشان کرد: با اقدامات فنی پلیس آگاهی فارس، فرد متهم دستگیر و با قرار تامین روانه زندان شد.

ظروف پلاستیکی 2000 تومانی بهداشتی هستند-ارومیه| رییس اتحادیه ظروف و بلورفروشان ارومیه گفت: ظروف پلاستیکی 2000 تومانی غیربهداشتی نیستند. اصغر طاهری‌پور با اشاره به گسترش فروش ظروف پلاستیکی ارزان‌قیمت و 2000تومانی افزود: نظارت و بازرسی کافی بر فروش و بهداشتی بودن این قبیل ظروف انجام می‌شود و غیربهداشتی بودن این ظروف شایعه است. وی با اشاره به علت ارزانی این ظروف پلاستیکی گفت: به‌دلیل خرید عمده وسایل پلاستیکی، قیمت تمام شده برای فروشندگان در مقایسه با خرید تکی ارزان بوده و اقدام به حراج و فروش آنها به قیمت مناسب‌تری می‌کنند و این ارزان‌فروشی دلیل غیربهداشتی بودن این ظروف نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر