تنها 23 درصد اراضی کشاورزی لرستان آبی است

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۹۵

لرستان|

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در آینده زعفران ما به مشهد هم خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا بازدار در گردهمایی تخصصی الگوهای نوین بهره‌برداری و بهره‌وری بهینه از منابع آب در بخش کشاورزی اظهار کرد: هم‌اکنون رویکرد جدیدی در بخش کشاورزی داریم و مسائل بهره‌ورانه یکی از اولویت‌های کاری ماست.

وی اضافه کرد: در همین راستا این همایش برگزار شده و طی سال نیز باید هراز گاهی سمینار و کلاس‌های آموزشی و تخصصی در این خصوص برپا شود تا به‌طور کلی رویکرد تغییر کند.

بازدار با بیان اینکه باید از علم نوین و پروژه‌های جدید درراستای تولید استفاده کنیم، افزود: هم‌اکنون اقلیم و آب و هوا تغییر کرده و برای همین وظیفه ما سنگین‌تر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان میزان اراضی کشاورزی استان را قریب به 800 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این مقدار زمین تنها حدود 185هزار هکتار آبی است که تقریبا 23درصد کل اراضی کشاورزی استان محسوب می‌شود.

وی میانگین بارش بارندگی استان را طی سال‌های گذشته 450 میلی‌متر دانست و افزود: هم‌اکنون این مقدار کاهش یافته و بیشترین میزان بارش نیز در فصل زمستان که رویش نداریم اتفاق می‌افتد و در بهار با کاهش بارندگی مواجه هستیم، برای همین مقدار تولید پایین می‌آید.

بازدار خاطرنشان کرد: حدود 77درصد اراضی کشاورزی استان دیم بوده و معیشت کشاورزان وابسته به اقلیم است برای همین باید روی تغذیه گیاه، نوع و نحوه کشت و مکانیزاسیون کار بیشتری صورت گیرد کما اینکه در استان بالای 95درصد گندمزارها فول ‌مکانیزه کشت می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین گیاهان دارویی ازجمله ظرفیت‌های خوب استان است که می‌توان روی آن کار کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر