اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۴۷۳

اعلام اسامی ۱۸ برند سیگار قاچاق

ایسنا| رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور فهرست ۱۸ نشان تجاری سیگارهای قاچاق را اعلام کرد. علی‌اصغر رمزی با بیان اینکه در سال گذشته فهرست 20برند سیگار قاچاق بدون اخذ مجوز برای تولید یا واردات در بازار که به صورت قاچاق عرضه می‌شد اعلام شده بود، اظهار کرد: انتشار فهرست سیگارهای قاچاق موجب آگاهی مردم جهت عدم خرید و مصرف آنها به دلیل مضر بودن آنها و تشدید برخورد با این نام و نشان‌های قاچاق توسط دستگاه‌های نظارتی می‌شود. وی گفت: اخیرا در کارگروه تخصصی مربوطه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شد تا فهرست یاد شده به روز شود و اقلامی که حجم قاچاق آنها قابل توجه است و فاقد مجوز واردات یا تولید هستند، تهیه و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شود. رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور همچنین به مصرف‌کنندگان سیگار هشدار داد، سیگارهای قاچاق که بدون کنترل‌های آزمایشگاهی وارد بازار می‌شوند، درصد مواد مضر آنها کنترل نمی‌شود و عمدتا دارای برگ‌های توتون با سموم دفع آفات نباتی بالا هستند. رمزی خاطرنشان کرد: این نوع سیگارها دقیقا با همان دستگاه‌های پیشرفته کارخانه‌های اصلی تولید و بسیار مشابه برند اصلی هستند و برای مصرف‌کننده غیرقابل تشخیص هستند ولی درحال حاضر ملاک تشخیص اصلی یا قاچاق بودن سیگارها داشتن پیام و تصویر بهداشتی است و سیگارهایی که تصویر بهداشتی مانند تصویر ریه یا چکمه و... را ندارند، قاچاق تلقی می‌شوند. طبق اعلام وزارت، صنعت، معدن و تجارت اسامی سیگارهای قاچاق با نام‌های تجاری مارلبرو، بن، رویال، اروس، آفایر(افیر)، میکادو، سناتور، کینگ دام، لامبورگینی، سر، مراد، والدن، امرالد(emerald)، میامی، دی‌اند جی، اس ایکس، ماک(مک) و رویال ۵ در بازار موجود هستند.


ممنوعیت ثبت سفارش واردات گندم دوروم

مهر| وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌یی به وزیر صنعت، معدن و تجارت، ثبت سفارش برای واردات گندم دوروم را ممنوع اعلام کرد. در نامه محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است: پیرو نامه ممنوعیت ثبت سفارش واردات گندم با توجه به افزایش ذخیره گندم دوروم بیش از نیاز داخلی و تولید مازاد بر نیاز در سال جاری، ثبت سفارش جدید برای واردات گندم دوروم نیز ممنوع اعلام می‌شود. در ادامه این نامه تاکید شده است: در ضمن واردات انواع گندم(با کدهای تعرفه‌یی۱۰۰۱۹۹۰۰و۱۰۰۱۱۹۱۰) نیز کماکان ممنوع است. وزیر جهاد کشاورزی پیش از این در بهمن ۱۳۹۴ در نامه‌یی به محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات گندم در سال ۱۳۹۵را ممنوع اعلام کرده و خواستار خودداری از انجام ثبت سفارش جدید از این تاریخ برای گندم شده بود.


رفع تحریم صادرات فرش به امریکا

ایسنا| در میان افت و خیزهایی که در سال‌های گذشته بازار فرش تجربه کرده، رییس مرکز ملی فرش بهترین اتفاق در این حوزه را رفع تحریم صادرات این محصول به امریکا دانست و اعلام کرد که با رفع مشکلات صادرات فرش دستباف به امریکا بیش از 90میلیون دلار از ایران به مقصد امریکا فرش دستباف صادر شده است. حمید کارگر با بیان اینکه باید وجوه مثبت افت و خیزهای حوزه فرش را در نظر گرفت، اظهار کرد: در میان وقایعی‌ که حوزه فرش در این سال‌ها تجربه کرد، مهم‌ترین آن رفع تحریم صادرات فرش به امریکا به عنوان بزرگ‌ترین کشور واردکننده فرش در دنیا بود. وی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه تا پیش از این باعث شده بود، بزرگ‌ترین بازار فرش جهان را از دست دهیم اما با کوششی که دولت برای به ثمر نشستن برجام به خرج داد در بند ۲۲ این توافق به صراحت به لغو تحریم‌های صادرات فرش دستباف اشاره شد. رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به تاثیرات عملکرد دولت یازدهم تصریح کرد: در این دوره 4ساله شاهد بودیم که مواد اولیه بافت فرش دستباف نه تنها با گرانی مواجه نشده است بلکه در مواردی کاهش قیمت را نیز تجربه کرد؛ به گونه‌یی که در مواردی مانند پنبه، ابریشم و پشم شاهد افزایش‌های ناگهانی قیمت مانند آنچه در دولت‌های پیش رخ می‌داد، نبودیم. کارگر در ادامه با بیان اینکه موضوع ارائه‌ تسهیلات به فعالان حوزه تولید فرش یکی از اقدامات موثر در دولت یازدهم بود، تصریح کرد: قبل از این دولت عموما نقدینگی و تسهیلاتی که تزریق می‌شد به کارگاه‌های زودبازده می‌رسید یا به صورت نقدینگی مستقیم به قالیبافان ارائه می‌شد که در مجموع با انحرافاتی در نحوه هزینه‌کرد مواجه بود که از آن ثمره چندانی حاصل حوزه فرش نشد اما در 4سال گذشته با تفاهمی که میان صندوق کارآفرینی امید و سازمان ملی فرش ایران صورت گرفت، نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت 4درصد به کارآفرینان حوزه فرش ارائه شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر