40میلیارد ریال تسهیلات بدون سود به روستاییان پرداخت می‌شود

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۵۰

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری گفت: 40میلیارد ریال تسهیلات بدون سود با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید به روستاییان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل رضوی دیروز در همایش تجلیل از فعالان برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روستاهای سیستان وبلوچستان در تهران در روستای هریدوک لاشار شهرستان نیکشهر اظهار داشت: وام‌های از صفر تا هشت درصد نیز برنامه‌ریزی شده است تا روستاییان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: دولت برای توسعه، آبادانی و ایجاد اشتغال روستاهای سیستان و بلوچستان برنامه اجرایی و عملی دارد.

وی ادامه داد: در طول سال‌های اخیر دولت تمام تلاش خود را برای ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی در روستاها معطوف کرده و تاکنون موفقیت‌های خوبی نیز داشته است. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهوری افزود: باید قشرهای مختلف مردم با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران برای پیگیری امور و مطالبات روستاییان تلاش کنند تا موجب تحول و پیشرفت شود.

وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های بالایی در زمینه کشاورزی، معادن، گردشگری، تولید انواع صنایع‌دستی به ویژه سوزن‌دوزی دست‌دوز بلوچ و سکه‌دوزی و غیره دارد که توجه به این بخش موجب ایجاد اشتغال هزاران نفر می‌شود.

رضوی با بیان اینکه توسعه یافته‌ترین استان کشور بدون شک سیستان وبلوچستان است، خاطرنشان کرد: توسعه یافتگی به داشتن امکانات فیزیکی نیست بلکه داشتن انسان‌هایی بزرگ، نجیب و وفادار هر منطقه را توسعه یافته می‌کند.

وی گفت: انسان‌های توسعه‌یافته در روستاهای دورافتاده و محروم استان سیستان وبلوچستان وجود دارد که بدون چشمداشتی از مهمانانی که هیچ شناختی از آنان ندارند به نحو احسن پذیرایی می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت برای توسعه و ایجاد اشتغال روستاییان و مرزنشینان تسهیلات خوبی در نظر گرفته است که روستاییان می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند.

وی از ارائه آموزش برای دوخت انواع لباس محلی و بلوچی خبر داد و افزود: دولت در خدمت روستاییان و روستاهاست و همیشه سعی در توسعه آنها دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر