مبارزه با قاچاق کالا نیازمند گفتمان‌سازی

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۹۶

یزد دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند گفتمان‌سازی است تا عموم مردم با خسارت‌های ناشی از این پدیده شوم آگاه شوند.

به گزارش ایسنا، احمد ترحمی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان یزد با اشاره به اینکه دولت برای مبارزه با قاچاق کالا برنامه جامع 5ساله‌یی را تدوین کرده است، اظهار کرد: هدف این طرح در 2سال ابتدایی جلوگیری از رشد قاچاق و در 3ساله پایانی، کاهش 75 درصدی قاچاق است. یکی از محورهای این برنامه فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در حوزه مبارزه با قاچاق در سطح عموم است. ترحمی با اشاره به اینکه یکی از اهداف کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا، فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی است، گفت: دولت مخالف استفاده مردم از کالاهای خارجی که از مبادی قانونی وارد کشور شدند نیست، ولی معتقد است که ایرانی شایسته کالای باکیفیت ایرانی است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خاطرنشان کرد: بسیاری از کالاهای قاچاق خارجی در کارگاه‌های بدون مجوزهای قانونی و بهداشت تولید می‌شوند. وی ادامه داد: مردم با خرید اینگونه کالاها علاوه بر آسیب رساندن به خود، موجب تعطیلی کارخانه‌ها و همچنین از بین رفتن شغل در کشور می‌شوند. ترحمی در پایان با بیان اینکه خوشبختانه بازاریان و اصناف یزد معتقد به عدم فروش و کسب درآمد از کالای قاچاق هستند، افزود: یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق، واگذاری امور به اصناف و اتحادیه‌ها است که کشفیات چند ماهه اخیر نشان‌دهنده موفقیت این طرح است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر