اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۲۳

نباید با کاغذبازی فرصت‌های تولید گرفته شود

سمنان استاندار سمنان با اشاره به‌ضرورت جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی این استان گفت: نباید با کاغذبازی و سرگردانی مشتری‌ها فرصت‌های رونق تولید از استان سمنان گرفته شود. محمدرضا خبار دیروز در چهل و دومین جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که در سالن جلسات فرمانداری سرخه برگزار شد، اظهار داشت: تعطیلی صنایع و واحدهای تولیدی همه دستگاه‌های اجرایی را متضرر می‌کند بنابراین ضرورت دارد همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از تعطیلی صنایع مشارکت کنند. وی با اشاره به‌ضرورت همکاری بانک‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گفت: باید بانک‌ها در ارائه تسهیلات رونق تولید به واحدهای دارای مشکل بیشتر تلاش کنند. استاندار سمنان با اشاره به‌ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی افزود: حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی این واحدها زمینه رونق تولید در استان و افزایش اشتغال را فراهم می‌کند. خباز با بیان اینکه بانک‌های استان تاکنون در ارائه تسهیلات رونق تولید خوب عمل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: 594 واحد صنعتی و تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شدند.


بدهی کلان به مدیریت شهری فشار وارد می‎کند

اردبیل عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: بدهی کلان به ستون فقرات مدیریتی شهرداری فشار وارد می‎کند. سلامت صفری با بیان اینکه شهردار در آستانه تقدیم لایحه بودجه به شورا قرار دارد، افزود: طبق گزارش 6ماهه بیش از 169 برنامه دارای پیشرفت فیزیکی صفر و بیش از 154 برنامه نیمه‌تمام یا زخمی است. صفری با بیان اینکه شهرداری بدهی کلان نزدیک به 100میلیارد تومانی دارد، تصریح کرد: این مهم به ستون فقرات مدیریتی شهرداری فشار وارد می‎کند. عضو شورای اسلامی شهر اردبیل به فعال شدن کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی شهرداری با بهره‌گیری از مشاوران، متخصصان و دانشگاهیان بومی تاکید کرد و گفت: مجموعه شهرداری حیاط خلوت برخی اشخاص نیست و در این خصوص لازم است، شهرداری این موضوع را در صورت صحت مدیریت کند. وی با بیان اینکه تقاطع نیار جزو اولویت‌های شورا و شهرداری است، افزود: برخی کارها انجام شده، ولی شهرداری باید اهتمام ویژه‌یی در این خصوص داشته باشد.


گشایش نمایشگاه تولیدکنندگان صنعت مترو

تهران سومین نمایشگاه مشارکت تولید‌کنندگان ایرانی در صنعت مترو با حضور بیش از 100تولیدکننده داخلی صبح سه‌شنبه در بوستان گفت‌وگو تهران گشایش یافت. این نمایشگاه به وسعت 4هزار مترمربع با شرکت بیش از 100تولیدکننده داخلی قطعات، صنایع وابسته به مترو، مراکز علمی و دانشگاهی و شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری به مدت سه روز برپا شده است. شرکت بهره‌برداری مترو تهران در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برای سومین سال پیاپی اقدام به برپایی نمایشگاه مشارکت تولید‌کنندگان ایرانی در صنعت مترو کرده تا با گردهم آوردن تولیدکنندگان، شرکت‌های بهره‌برداری مترو کشور، مسوولان ذی‌ربط و دانشگاهیان؛ فضای لازم برای معرفی توان داخل، تبادل دانش و شناسایی و رفع موانع پیش رو فراهم کند.


رونمایی از‌ دار پارچه‌بافی منبت

بیرجند کارشناس مرکز توسعه و ترویج صنایع‌دستی فردوس گفت:‌ دار پارچه‌بافی گره چینی شده توسط «حسن قیصری» در فردوس ساخته و در دومین نمایشگاه منطقه‌یی خراسان جنوبی از آن رونمایی شد. علی شکرگزار در جمع خبرنگاران گفت: دومین نمایشگاه منطقه‌یی صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی با تعداد 105غرفه در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند از 19 آذرماه دایر است. کارشناس مرکز توسعه و ترویج صنایع‌دستی فردوس از فروش 78میلیون تومانی صنایع‌دستی شهرستان فردوس در دومین نمایشگاه منطقه‌یی شرق کشور خبر داد.


رای دادگاهی برای یک مخرب محیط‌زیست

گرگان مستشار دادگاه تجدیدنظر گلستان گفت: مستشاران این دادگاه فردی که 120 اصله نهال جنگلی را در المستان بخش کمالان شهرستان علی‌آبادکتول قطع کرده بود، ضمن جریمه نقدی، به جای تحمل 6 ماه حبس، وی را به کاشت نهال محکوم کردند. محمدرضا مزیدی با بیان اینکه هدف ما دفاع از محیط زیست و منابع طبیعی است، تاکید کرد: آرایی که صادر می‌کنیم باید در راستای احیای منابع طبیعی باشد. وی افزود: به همین منظور، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان گلستان یک متخلف در شهرستان علی‌آبادکتول را که اقدام به قطع 120 اصله نهال جنگلی کرده بود، علاوه بر پرداخت جریمه نقدی، به جای تحمل 6 ماه حبس، وی را به کاشت 200 اصله نهال متناسب با آب و هوای منطقه با نظارت اداره منابع طبیعی این شهرستان و نگهداری از آنها به مدت یک‌سال محکوم کرد.


پتروشیمی چابهار دغدغه‌های آلودگی زیست‌محیطی را رفع کند

چابهار معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: مجتمع پتروشیمی مکران دغدغه‌های مردم محلی شهرستان چابهار از آلودگی زیست محیطی را با امکانات و تجهیزات روز دنیا مرتفع کند. احمدعلی موهبتی در بازدید اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از پتروشیمی مکران اظهار کرد: پساب و تولید محصولات پتروشیمی به هوا، زمین و آب خلیج چابهار ضربه جبران‌ناپذیری می‌زند و نسل آینده متضرر می‌شود. وی افزود: مدیران شرکت توسعه نگین مکران باید تمهیدات لازم را با نصب فناوری‌های روز در مجتمع پتروشیمی مکران به‌کار گیرند تا با رعایت کامل مسائل زیست محیطی، کمترین مشکلی برای ساکنان این منطقه نداشته باشد. فرماندار چابهار گفت: از 18واحد پتروشیمی هم اینک 7واحد مجوزهای محیط زیست را اخذ کرده‌اند و می‌توانند فعالیت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر