طرح هر زائر یک نهال در استان ایلام اجرایی می‌شود

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۰۵

ایلام

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح هر زائر یک نهال در استان ایلام اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «تعادل» در ایلام، خداکرم جلالی در جریان بازدید از طرح‌های جنگل‌کاری تلفیقی استان در نوار مرزی به همراه استاندار ایلام اظهار داشت: از برنامه‌های راهبردی اساسی منابع طبیعی بحث جامع نگری در حوزه‌های آبخیزداری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه تمام آمارهای آبخیز با ساماندهی فعالیت‌های مختلف از جمله جنگل‌کاری اقتصادی شناسایی شده، بیان کرد: آمادگی داریم در قالب این ساماندهی، سالانه حدود 100هزار هکتار را به جوامع محلی واگذار کنیم تا با عملیات آبخیزداری به کشت گیاهان دارویی و جنگل‌کاری اقتصادی منجر شود.

جلالی افزود: در جنگل‌کاری اقتصادی تمام موارد مربوط به آبخیزداری با مشارکت مردم و با ساماندهی فعالیت‌های مختلف انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث جنگل‌کاری اقتصادی زمینه اشتغال و بهبود معیشت برای مردم منطقه فراهم می‌شود و به‌علاوه کمربند سبزی در مرز ایجاد می‌شود که در خنک شدن هوای منطقه نیز موثر است.

رییس سازمان مراتع و جنگل‌کاری با اشاره به اینکه استان ایلام از نظر جنگل‌کاری در رتبه نخست کشور قرار دارد، ادامه داد: سال گذشته 7‌هزار هکتار به جنگل‌های استان ایلام افزوده شده و امسال نیز این آمادگی برای افزوده شدن به جنگل‌ها در استان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث عملیات اربعین در نظر داریم طرح برای هر زائر یک نهال در استان ایلام اجرا کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر