روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۳۴

عزم ایران برای تاسیس مرکز منطقه‌ای ایمنی جدی است- ایرنا| بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در دیدار با خوان کارلوس لنتیخو معاون یوکیا آمانو و رییس دپارتمان ایمنی و امنیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن ابراز امیدواری از ارتقای همکاری‌ها در فضای پسابرجام به ویژه در حوزه‌های ایمنی و امنیت، بر عزم جدی ایران برای تاسیس مرکز منطقه‌یی ایمنی و امنیت تاکید کرد که مورد استقبال لنتیخو قرار گرفت. همچنین در این دیدار لنتیخو معاون آمانو از حمایت احتمالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حوزه‌های فنی و مالی طرح تاسیس مرکز منطقه‌یی ایمنی و امنیت خبر داد.

قدرت منطقه‌ای ایران برای آلمان‌ها جذاب‌تر از بازارش است- ایسنا| علیرضا شیخ‌عطار سفیر پیشین ایران در آلمان در خصوص سفر زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان به ایران با بیان اینکه مباحث اقتصادی و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین تهران و برلین دلیل اصلی سفر معاون صدراعظم آلمان به ایران نیست، گفت: نفوذ و قدرت منطقه‌یی ایران برای آلمان‌ها از جذابیت بالایی برخوردار است و آنها در بسیاری از مباحث سیاسی هم با ما اتفاق‌نظر دارند.

درخواست امریکا از ایران برای حل مساله طالبان- ایلنا| جان کری وزیر امور خارجه امریکا روز گذشته در کنفرانسی در بروکسل به نقش همسایگان ایران در منطقه برای ایجاد نظم و صلح در این کشور تاکید کرد و گفت: از روسیه، پاکستان، هند، چین و ایران می‌خواهم که درمورد نقش ویژه‌شان در این منطقه بیشتر فکر و کمک کنند که در اقتصاد بلندمدت و آینده ساختار اجتماعی افعانستان تغییرات اساسی اتفاق بیفتد و همچنین در رسیدگی به معضل طالبان نیز به این کشور کمک کنند.

ایران دخالت مستقیم در هیچ یک از درگیری‌ها و عملیات‌ها ندارد - ایرنا| علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با کارل بیلدت نخست‌وزیر سابق سوئد گفت: کشورهای اروپایی می‌توانند، نقش مستقل و مثبت‌تری در حل و فصل منازعات منطقه‌یی ایفا کنند. وی همچنین در حاشیه این دیدار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران در عملیات آزاد‌سازی موصل مشارکت مستقیم خواهد کرد، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران دخالت مستقیم در هیچ یک از درگیری‌ها و عملیات‌ها در کشورها ندارد.

آغاز به کار ۱۲دفتر استانی برای صدور ویزای عراق از چند روز آینده- ایسنا|حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه در حاشیه هفتمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کارداران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با تمهیداتی که در ستاد مرکزی اربعین اندیشیده شده حتما باید ویزا دریافت شود و طرف عراقی هم گفته باید ویزا داشته باشیم. البته ما استقبال می‌کنیم که لغو روادید میان ایران و عراق انجام شود. وی افزود: طبق قراری که داریم برای صدور ویزای عراق در ایام اربعین، علاوه بر سفارت و سرکنسولگری ۱۲دفتری که در استان‌ها هستند، فعالیت خود را از چند روز آینده آغاز خواهند کرد. وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر قرارداد انتقال محکومان به کشورهای تایلند، هند، افغانستان، ژاپن، ترکمنستان، چین، قبرس و... اجرایی شده و با کشورهای قطر، عمان، لبنان، امارات، مالزی، اندونزی، تاجیکستان، فیلیپین، برزیل، ایرلند، تانزانیا و نیجریه در حال مذاکره هستیم و امیدواریم این توافقات دوجانبه با دیگر کشورها نیز انجام شود.

لغو روادید هواداران کره‌جنوبی شایعه است- ایلنا| یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در واکنش به لغو روادید هواداران تیم کره‌جنوبی در آستانه بازی هفته آینده فوتبال دو تیم ایران و کره‌جنوبی این شایعه را قویا رد کرد و گفت: مساله لغو روادید برای یک بازی فوتبال به‌طور کامل منتفی است. وی اضافه کرد: با این وجود لازم به ذکر است که ایران برای تمام اتباع کره‌جنوبی روادید فرودگاهی یک ماهه دارد. این بدان معناست که هریک از هواداران یا اتباع کره‌جنوبی هر زمان به ایران سفر کنند در فرودگاه می‌توانند، روادید یک ماهه دریافت کنند.

نبود تفاوت بین اقلیت‌های دینی با اکثریت -ایرنا|دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه در ایران هیچ رقابت منفی بین اکثریت و اقلیت وجود ندارد، گفت: اراده سیاسی رهبری و دولت این است که هیچ تفاوتی بین اقلیت‌های دینی و اکثریت وجود نداشته باشد. علی یونسی دیروز در دیدار «عزیزحسنویچ» مفتی‌اعظم و جمعی از رهبران کاتولیک، پروتستان و ارتدوکس کرواسی با بیان این مطلب افزود: اراده سیاسی رهبران ایران این است که تفاوتی بین اقلیت‌های دینی و اکثریت وجود نداشته باشد. دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به تنوع قومی، مذهبی و دینی در ایران اظهار داشت: قانون اساسی ما حقوق همه اقلیت‌ها را به رسمیت شناخته و همه ادیان توحیدی و اهل کتاب در ایران از آزادی کامل برای اعمال خود برخوردارند.

توضیحات معاون حقوقی رییس‌جمهور درباره فیش‌های حقوقی -ایسنا| معاون حقوقی رییس‌جمهور در خصوص آخرین اقدامات و پیگیری‌های دولت یازدهم در خصوص فیش‌های حقوقی نامتعارف توضیحاتی ارائه کرد. مجید انصاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس «هنر تدبیر» در تالار وحدت در جمع خبرنگاران گفت: همان‌طور که دولت و سخنگوی دولت بارها توضیح دادند، دولت بلافاصله بعد از طرح مساله حقوق‌های نامتعارف و ناعادلانه حتی قبل از مجلس و قوه قضاییه به موضوع ورود پیدا کرد و با بخشنامه معاون اول و کسب اطلاعات و اصلاح آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که اصلاح آنها به لحاظ قانونی در حوزه اختیار دولت بود، مصوباتی داشت.

همسان‌سازی حقوق کارکنان دولت اولویت مجلس در برنامه ششم توسعه است- ایرنا| غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای همسان‌سازی حقوق کارکنان دولت مورد توجه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه کشور است. وی همچنین با اشاره به تفاوت حقوق کارکنان دولت در شرایط خدمت و سوابق یکسان اظهار داشت: دولت‌ها در سال‌های اخیر تعداد زیادی نیروی غیررسمی به‌کار گرفته‌اند که باید تبدیل وضعیت شوند. نماینده گچساران ادامه داد: رفع این مشکل با توجه به عدالت محور بودن نظام مردم‌سالاری دینی نیازمند تلاش دولتمردان و مجلس شورای اسلامی است.

گزارش عملکرد ۳ماهه فراکسیون امید نهایی شد-خانه ملت| محمدرضا عارف در حاشیه نشست علنی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: اصلاح‌طلبان قطعا برای ورود به انتخابات شوراها برنامه‌ریزی دارند و اعضا و گروه‌ها تا به این لحظه در این باره کارهایی را انجام داده‌اند و گزارش فراکسیون امید آماده است، بنابراین باید مروری در خصوص گزارش داشته باشیم تا این گزارش در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد. نماینده تهران در خصوص گزارش عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان افزود: گزارش شورای عالی اصلاح‌طلبان آماده است با توجه به ترکیب جدید شورا براساس نقدی که وارد بود، آسیب‌شناسی از فعالیت‌ها و عملکرد شورا انجام شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر