گردشگری

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۴۴

جزئیات پرداخت «یارانه سفر»

مهر| رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی گفت: ۲۰درصد از هزینه سفر به ۷مقصد گردشگری در قالب یارانه سفر پرداخته می‌شود تا گردشگران بیشتری به مناطق کمترشناخته شده سفر کنند.

مسعود سلطانی‌فر درباره اینکه شعار روز جهانی جهانگردی، «گردشگری برای همه» است اما در ایران همه افراد جامعه ازجمله قشر کم‌درآمد، معلولان، سالمندان و... نمی‌توانند به سفر بروند، گفت: این شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی به این معناست که ‌باید از این به بعد در این حوزه بیشتر کار کنیم. وی افزود: برای 7مقصد جدید گردشگری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال همه اقشار جامعه بتوانند سفر کنند و ۲۰درصد از هزینه سفر آنها را در قالب یارانه سفر می‌پردازیم. سلطانی‌فر در تشریح جزئیات این طرح گفت: تاکنون سه استان این کار را شروع کرده‌اند و بقیه استان‌ها باتوجه به شرایط آب و هوایی خود در حال برنامه‌ریزی برای انجام سفرهای ارزان هستند. بنابراین در قالب یک کانون، هماهنگی گردشگری سفر ارزان در دستور کار قرار گرفته و دست‌اندرکاران گردشگری باید به کمک ما بیایند و یک همگرایی وجود داشته باشد. به نظرم اگر کمی هم ایرلاین‌ها در زمینه نرخ بلیت هواپیما کوتاه بیایند می‌توانیم این سفرها را اجرایی کنیم.


رشد 75درصدی

ورود گردشگر به کاشان

ایسنا| مسوول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات شهرستان کاشان از افزایش 75درصدی گردشگران خارجی در 6ماهه نخست سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد. علیرضا عبدالله‌زاده گفت: در 6ماهه نخست سال جاری یک‌میلیون و 81هزار 696نفر از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کرده‌اند که از این تعداد 67هزار و 49نفر آنها گردشگران خارجی هستند. وی افزود: باغ جهانی فین با جذب 701هزار و 555نفر، خانه بروجرودی‌ها با داشتن 101هزار و 526نفر و خانه طباطبایی‌ها با 89هزار و 166گردشگر داخلی و خارجی به ترتیب به عنوان سه اثر تاریخی پربازدید کاشان در نیمه نخست سال جاری بوده‌اند. مسوول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات شهرستان کاشان تصریح کرد: براساس آمارهای گرفته شده از ملیت‌های گردشگران خارجی حضور شهروندان 85کشور از 5قاره جهان در کاشان به ثبت رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر