روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۵۷

مجروحان ایرانی به کشور برگشتند- ایلنا| حسین قاسمی، سرکنسول ایران در استان ارزروم ترکیه درخصوص بمب‌گذاری و انفجار دوشنبه شهر وان که در جریان آن ۷ نفر از هموطنان ایرانی مجروح شده بودند، ابراز کرد: هر ۷ هموطن ایرانی، از مرز بین ترکیه و ایران به سمت ایران حرکت کردند. او اضافه کرد: از بین ۷ نفر ۵ نفر از آنان عضو یک خانواده بودند. یک نفر دیگر که حال وخیم‌تری داشت، پزشک بود که البته مرخص شد و همگی به همراه آخرین مجروح به سمت ایران حرکت کردند. سرکنسول ایران در ارزروم همچنین توصیه کرد که هموطنان از سفرهای غیرضروری به ویژه به مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه خودداری کنند و اگر در شرایطی ناچار به سفر بودند پیش از سفر با سفارت یا کنسولگری ایران در ترکیه تماس بگیرند.

آغاز هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد-اسپوتنیک| هیات‌هایی از 193کشور عضو سازمان ملل متحد، دبیرکل آن بان کی مون و رییس هفتاد و یکمین مجمع عمومی این سازمان نماینده دایم فیجی پیتر تامسون در مراسم رسمی آغاز به کار آن حضور دارند. دیروز کمی مانده تا آغاز مراسم در سازمان ملل متحد، افتتاحیه هفتادمین مجمع عمومی سازمان برگزار شد که با سنت «یک دقیقه سکوت، نیایش و تفکر» همراه بود. موگنس لیوکتوفت، رییس این مجمع با سه بار کوبیدن روی تریبون نقطه پایان آن را گذاشت. طی یک سال اخیر برخی تصمیمات و اسناد مهم برای جامعه بین‌المللی در این سازمان تصویب شده است. در سپتامبر سال گذشته دستور کار توسعه جهانی تا سال 2030 که مبارزه با فقر، گرسنگی، بیماری‌ها و بی‌عدالتی‌های اجتماعی است، تایید شد.

تروریسم و افراط‌گرایی محور گفت‌وگوهای سفر آتی رییس‌جمهوری است- ایرنا| حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه سفر رییس‌جمهوری به ونزوئلا، کوبا و نیویورک را دارای جایگاه ویژه‌یی دانست و گفت: آقای روحانی در این سفر درباره موضوعاتی همچون مسائل جهانی و منطقه‌یی، مقابله با تروریسم و جهان بدون خشونت و افراط‌گرایی گفت‌وگو خواهد کرد. وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین‌کننده‌یی در منطقه و جهان دارد، اظهار کرد: این سفر فرصت خوبی است تا ما با سران کشورهای دیگر ازجمله کشورهای گروه غیرمتعهدها دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم و در مورد موضوعات مختلف جهان خصوصا موضوعات منطقه‌یی رایزنی کنیم.

ادامه پیگیری انفجارهای اخیر پتروشیمی‌های کشور در کمیسیون امنیت ملی-خانه ملت| ولی‌الله نانواکناری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است وزارت اطلاعات باید گزارش جدیدی درخصوص علت انفجارهای چند ماه اخیر پتروشیمی‌های کشور به این کمیسیون ارائه کند. نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس به اتفاقات مشابه دیگری که در سال جاری در پتروشیمی‌های نقاط مختلفی در کشور به وقوع پیوسته است، اشاره کرد و یادآور شد: تعداد بالای انفجار در پتروشیمی‌های کشور و در بازه زمانی محدود جای تامل در مشکوک بودن این حوادث بر جای می‌گذارد. وی افزود: وزارت نفت علت این انفجار و آتش‌سوزی‌های اخیر را ضعف نظارت بر اوضاع به لحاظ فنی عنوان می‌کند با این حال کمیسیون امنیت خواستار پیگیری جدیدی از سوی وزارت اطلاعات است.

ایران از زائران اربعین بدون ویزا حمایت کنسولی نمی‌کند-ایلنا| حسین ذوالفقاری، رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی و معاون وزیر کشور در نشست خبری دیروز با اشاره به اینکه تمام زائران اربعین قبل از سفر بیمه می‌شوند، اظهارکرد: امسال نیز مانند سال گذشته هزینه ویزا ۴۰دلار از سوی دولت عراق اعلام شد. مدت اعتبار ویزاها برای حضور در کربلا ۲۰روز است اما کل اعتبار ویزا از اول صفر تا آخر صفر است. ذوالفقاری با تاکید بر اینکه ما همه آیتم‌ها را برای جلوگیری از خروج غیرقانونی افراد به کار گرفته‌ایم، گفت: امسال هم برای اتباع خارجی ویزا صادر می‌شود و همزمان صدور ویزا را چند هفته زودتر آغاز کرده‌ایم. به طور قطع مسوولان ستاد ایلام و خوزستان از ورود هر گونه افراد غیرمجاز بدون ویزا خودداری خواهند کرد و در صورت خروج این افراد عراق برخورد شدیدی با آنها خواهد داشت و ایران هم به هیچ ‌وجه حمایت کنسولی از آنها نخواهد داشت.

پرهیز از برخوردهای سلبی باعث آرامش در دانشگاه‌ها شد-ایرنا| سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، احساس امنیت و آرامش روانی را در کنار حفظ امنیت ضروری دانست و گفت: آنچه باعث شد در سال‌های اخیر شاهد آرامش و امنیت در محیط‌های دانشگاهی باشیم، رفتار توام با احترام و کرامت با دانشجویان و پرهیز از برخوردهای سلبی بود. علوی دیروز در همایش نمایندگان وزیر علوم در هیات‌های نظارت دانشگاه‌ها افزود: در این نوع از نظم و امنیت است که فرهنگ جامعه رشد می‌کند و جامعه روز به روز دین‌مدارتر و با ایمان‌تر می‌شود.

سفر معاون اول رییس‌جمهوری به البرز- ایسنا| اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری صبح روز گذشته برای سفری یک روزه وارد استان البرز شد و مورد استقبال استاندار و دیگر مسوولان استان قرار گرفت. جهانگیری در این سفر بازدیدی از مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور واقع در مشکین‌دشت کرج داشت. معاون اول رییس جمهور را در این سفر یک روزه محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت همراهی می‌کرد.

نخستین «شناور تندرو برد بلند بالگردبر» رونمایی شد-فارس| نخستین«شناور تندرو برد بلند بالگردبر» ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور فرمانده نیروی دریایی این نهاد در بوشهر رونمایی و به‌ آب‌ انداخته شد. سردار علی رزمجو در مراسم به‌ آب‌اندازی«شناور تندرو برد بلند بالگردبر» در منطقه دوم دریایی سپاه در بندر بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش‌ها و اقدامات شبانه‌روزی انجام شده شاهد ورود جدید‌ترین نوع از بدنه شناورهای روز دنیا با قابلیت دریانوردی در امواج خروشان و نشست و برخاست بالگرد هستیم که گامی در راستای توفیقات بیشتر کشور در عرصه دفاعی است.

نامه چند نماینده به رییس‌جمهور درباره FATF-ایسنا|6 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌یی به رییس‌جمهور ضمن تاکید بر پرهیز از اتخاذ تصمیم به جای مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای قانونی خواستار پاسخگویی سریع به نامه FATF شدند. در بخش‌هایی از نامه حسین‌زاده‌بحرینی، دهقان، امیرآبادی‌فراهانی، فرهنگی، فولادگر و شکری به حسن روحانی آمده است:«در پی اطلاع نمایندگان مجلس و کارشناسان نسبت به مفاد بخشی از الزامات گروه FATF و اظهار نگرانی آنها، شورای عالی مبارزه با پولشویی و وزیر اقتصاد سعی کردند از طریق مصاحبه و بیانیه نگرانی‌ها را کاهش دهند اما از آنجا که متاسفانه در این اظهارات بخشی از حقایق مغفول ماند ما جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی لازم می‌دانیم جهت جلوگیری از خسارت غیرقابل جبران به کشور مواردی را یادآوری کنیم.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر