اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۹۲

تاکید آخوندی بر سختگیری در صدور گواهینامه رانندگی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرآیند صدور گواهینامه برای رانندگی در جاده‌ها در بسیاری از کشورهای جهان درحال سخت شدن است، گفت: در ایران نه‌تنها سخت نیست، بلکه هیچ اقدامی نسبت به سختگیری آن نیز نمی‌شود. به گزارش ایرنا، عباس آخوندی با اشاره به تعداد بالای رانندگان پرخطر در جاده‌های کشور اظهار داشت: براساس شواهد موجود اکثر افرادی که در جاده‌های کشور رانندگی می‌کنند، مهارت‌های لازم را ندارند و فقط یک گواهینامه با حداقل آموزش‌ها اخذ کرده‌اند. وی افزود: قوانین رانندگی در بسیاری از کشورها به گونه‌یی است که دریافت بیش از 12 امتیاز منفی از سوی راننده باعث تعلیق گواهینامه او به مدت دو سال و سلب مجوز رانندگی وی می‌شود، اما چنین سیستمی در ایران وجود ندارد و این مساله باید در دستور کار قرار گیرد. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معضل رانندگی پرخطر در جاده‌ها با جرایم دو میلیون ریالی برطرف نمی‌شود، تاکید کرد: علاوه بر سخت شدن فرآیند صدور گواهینامه باید مهارت‌ها نیز در رانندگی افزایش یابد.


اتصال ریلی ایران به کشورهای منطقه قفقاز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه‌آهن قزوین-رشت ۹۳ درصد در بخش زیرسازی پیشرفت داشته است، گفت: این خط ریلی ایران را به کشورهای منطقه قفقاز و گیلان را به بندرانزلی متصل می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر، علی نورزاد در بازدید از راه‌آهن قزوین- رشت، اظهار کرد: راه‌آهن قزوین - رشت یکی از مهم‌ترین خطوط ریلی در دست احداث کشور است. در حال حاضر این مسیر ریلی ۹۳ درصد در بخش زیرسازی و ۱۹ درصد در بخش روسازی پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ریل‌گذاری بخش‌هایی از مسیر نیز انجام شده است. وی در خصوص تکمیل عملیات زیرسازی مسیر بیان کرد: ۶۰ کیلومتر مسیر از سمت قزوین و ۱۱ کیلومتر از طرف رشت ریل‌گذاری شده است و ۶۲ کیلومتر دیگر از سمت رشت نیز آماده ریل‌گذاری است و تاکنون ۱۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.


تصدی‌گری دولت در کشتی‌سازی اشتباه راهبردی است

رییس هیات‌مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران با تاکید بر اینکه تصدی‌گری دولت در کشتی‌سازی یک اشتباه راهبردی است، گفت: آمارها و تجربه تحویل شناور نشان می‌دهد که در کشتی‎سازی‏‎های بزرگ کشور، وضعیت خیلی مطلوبی نداریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین فاضل تلاش برای افزایش سهم دریا در اقتصاد کشور را یکی از وظایف مهم این انجمن دانست و اظهار کرد: سهم اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی در کشور قابلیت افزایش تا 20 درصد را دارد ولی اکنون با این میزان فاصله زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ارتقای مقیاس توانمندی شرکت‎های دریایی یکی از الزامات افزایش سهم اقتصاد دریا در تولید ناخالص داخلی است گفت: این مهم می‌تواند از طریق ایجاد بسترهای مناسب برای انجام همکاری‌های فیمابین اعضای جامعه دریایی و همکاری‏های خارجی حاصل ‎شود. بنابراین یکی از اولویت‎های کاری انجمن مهندسی دریایی ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای توانمندی شرکت‏های دریایی است. وی در ارزیابی وضعیت فعلی صنعت کشتی‎سازی در کشور، افزود: دکشتی‎سازی جدای از سایر صنایع نبوده و وضع عمومی صنعت کشور بر این صنعت مهم نیز تاثیرگذار است، بنابراین همه موانعی که موجب رکود صنایع کشور شده، این صنعت را نیز متاثر‏ کرده است. اما به غیر از وضع عمومی حاکم بر صنایع، فرصت‏‎ها و تهدیدهایی منحصر به این صنعت وجود دارد.

رییس هیات‌مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‏های موجود، امکان جذب تقاضا تا دو برابر این مقدار هم وجود دارد، اظهار کرد: بنابراین با اقداماتی می‎‏توان این وضعیت را ارتقای داد؛ به عنوان مثال برای رونق کارخانجات ساخت شناورهای کوچک و متوسط همزمان بایستی نسبت به تامین سرمایه درگردش و بازاریابی داخلی و منطقه‏‎ای اقدام کرد و همچنین برای بهبود سطح خدمات این کارخانجات اجرای برنامه‏‎هایی از قبیل ارتقای سطح آموزش‌ها و مهارت‏ها و بهبود فرایندها ضروری است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر