اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۲۱

فعالیت‌های راهسازی در خراسان شمالی متوقف می‌شود

بجنورد| رییس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از متوقف شدن تمامی فعالیت‌های کارگاهی راهسازی در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد. به گزارش مهر، علی پرتونیا اظهار کرد: در آستانه عید سعید فطر و شروع موج دوم مسافرت‌های تابستانی، تمامی فعالیت‌های راهسازی در این استان متوقف می‌شود. وی افزود: تعطیلی فعالیت‌های کارگاهی راهسازی این استان از ۱۵تیر تا ۱۹تیرماه انجام می‌شود. پرتونیا اظهار داشت: در اجرای این طرح به ‌تمامی پیمانکاران راهسازی دستور داده ‌شده تا نسبت به ایمن‌سازی محدوده کارگاهی خود اقدام لازم را انجام دهند.


ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام در چهارمحال وبختیاری

شهرکرد| رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از سال گذشته تاکنون حدود 3هزار و 900نفر در این استان به بیماری‌های مشترک انسان و دام مبتلا شده‌اند. مرتضی هاشم‌زاده دیروز به مناسبت روز ملی مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان افزود: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با عوامل ویروسی، قارچی، انگلی و باکتری از حیوان به انسان منتقل شده و از انسان‌ها به یکدیگر انتقال می‌یابد. وی افزود: تب مالت، حیوان گزیدگی و هاری، سالک، کیست هیداتیک، سیاه‌زخم و سل شایع‌ترین و بیشترین بیماری‌های مشترک انسان و دام در این استان است. به گفته وی، طی سال‌های گذشته نیز طیف جدید بیماری‌های نوپدید مشترک انسان و دام ازجمله آنفولانزای پرندگان، ابولا و تب دانگ در جهان شیوع پیدا کرده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان افزود: جنگ‌های تروریستی، فقر، سوءتغذیه و تغییرات اکولوژیکی که ناشی از خشکسالی است، خطر بیماری‌های انسانی و سلامت زنجیره غذایی حیوان، گیاه، محیط‌زیست و انسان را بیش از هر زمان دیگری تهدید می‌کند.


ناآشنایی و واسطه‌ای عمل کردن، علت ناکامی

تجار ایران در بازار روسیه

ساری| نماینده اتاق بازرگانی روسیه، آشنا نبودن تجار ایرانی با بازار آن کشور و ارتباط واسطه‌یی را مهم‌ترین مشکل برای ورود کالاهای ایرانی به بازار روسیه اعلام کرد. رجب صفراف عصر دیروز در دیدار با استاندار مازندران در ساری به‌عنوان نخستین برنامه از سفر سه روزه‌اش به این استان در راس یک هیات اقتصادی و رسانه‌یی گفت، در شرایط فعلی تجار ایرانی آشنایی زیادی با بازار بزرگ روسیه و ذائقه مردم آن دارند. وی افزود: همچنین کالاهای ایرانی به صورت واسطه‌یی از طریق تجار آذربایجانی یا ایرانیان مقیم روسیه وارد می‌شوند که یک ضعف اساسی محسوب می‌شود و باعث شده است تا تجار ایرانی نتوانند ورود موفقی به بازار کشورمان داشته باشند. او ادامه داد: بازار بزرگ روسیه نیازمندی‌های زیادی دارد که می‌تواند به جای کشورهای اروپایی و سایر کشورهای دوردست، آنها را از طریق ایران تامین کند. صفراف با اشاره به ظرفیت‌های مازندران در تولید محصولات لبنی، فرآورده‌های گوشتی و محصولات گلخانه‌یی گفت که بسیاری از این نیازمندی‌ها ازجمله گل از کشورهای برزیل، اکوادر و هلند تامین می‌شود. نماینده اتاق بازرگانی روسیه افزود: هم‌اکنون 65درصد از نیاز لبنیات روسیه از خارج تامین می‌شود که مازندران با قابلیت‌های بالای تولید لبنی، می‌تواند سهم‌بری خوبی از این بازار داشته باشد.


تولید بیش از 200‌هزار مترمربع صنایع دستی توسط هنرمندان نمین

اردبیل| فرماندار نمین گفت: هنرمندان صنایع دستی این شهرستان سالانه بیش از 200‌هزار متر مربع صنایع دستی تولید می‌کنند. فرهاد عبدالعلی‌پور در جمع خبرنگاران گفت: با فعالیت 5‌هزار بافنده سالانه بیش از 200هزار متر مربع انواع صنایع دستی در سطح شهرستان تولید می‌شود. وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای دو مورد از تولیدات صنایع دستی شهرستان نمین نشان ملی اخذ شده است، افزود: قبلا نیز توانستیم از سازمان جهانی یونسکو برای گلیم نمین و عنبران مهر اصالت اثر دریافت کنیم. عبدالعلی‌پور تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 730نفر از فعالان صنایع دستی شهرستان نمین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند. فرماندار نمین خاطرنشان کرد: تا به حال برای یک‌هزار و 100نفر از فعالان صنایع دستی کارت مهارت فنی و حرفه‌یی با معرفی اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان صادر شده است.


اختصاص زمین جهت احداث مرکز تحقیقات زیست‌محیطی در قم

قم| مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم از اختصاص زمینی به مساحت 40هکتار برای احداث مرکز تحقیقات زیست‌محیطی استان خبر داد. سیدرحمان دانیالی با اعلام این خبر گفت: مقابله با چالش‌ها و معضلات زیست‌محیطی در استان، نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و اقدامات پژوهش‌محور است تا هرچه بیشتر و بهتر بتوان از منابع موجود در جهت مدیریت و حفظ و حراست هوشمندانه از محیط‌زیست استفاده کنیم. وی با اشاره به وجود برخی چالش‌های زیست‌محیطی در استان ازجمله ریزگردها، تخریب زیستگاه‌ها و نابودی گونه‌های گیاهی و جانوری، خاطرنشان کرد: وجود مرکز تحقیقات زیست‌محیطی در استان قم می‌تواند در جهت ارائه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن این تهدیدات بسیار راهگشا باشد. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم در ادامه افزود: زمین مناسب برای احداث مرکز تحقیقات زیست‌محیطی استان در ابتدای جاده معدن ونارچ با حمایت استانداری و هماهنگی ادارات کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به این اداره کل اختصاص یافته است.


هزینه اعتبارات فرهنگی یاسوج

یاسوج| رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی 3سال گذشته بالغ ۳۳میلیارد تومان اعتبار فرهنگی هزینه شده است. به گزارش ایسنا، حسن نوروزی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: تخصیص این میزان اعتبار در بخش‌های مختلف شامل مصلی‌ها، امامزاده‌ها، مساجد حوزه‌های علمیه و سایر فعالیت‌های هنری و قرآنی بوده است. وی مجموع اعتبارات مصوب برای حدود ۱۳مصلی در دست اجرای این استان را طی 3سال گذشته افزون بر ۱۱میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۹میلیارد و 500میلیون تومان این میزان نیز تخصیص یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر