کوتاه از خبر

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۶۲

همه در ماجرای فیش‌های حقوقی مقصرند

مهر| وزیر بهداشت با اشاره به ماجرای فیش‌های نجومی، اظهارداشت: همه در این موضوع مقصرند و با قربانی کردن چند نفر نمی‌توان مشکلات را حل کرد. سیدحسن هاشمی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تهران، گفت: ما به عنوان فرزندان انقلاب آرزو داریم که شفافیت همیشه وجود داشته باشد و معلوم شود که چه کسی از کجا آورده است. هاشمی افزود: به خصوص کسی که مسوول است باید زندگی‌اش زیر ذره‌بین باشد و خطا نکند و اگر خطا کرد به بدترین شکل ممکن مجازات شود. وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وقتی این موضوع تبدیل به ابزار می‌شود، کارکرد آن اخلاقی نیست و نتیجه آن هیچ نفعی برای مردم ندارد و مردم فکر می‌کنند که که همه در حال خیانت و غارت هستند و این به صلاح نظام نیست و مردم در مورد بقیه پرونده‌هایی از این قبیل که مطرح بوده نیز خاطره‌یی جز این ندارند. وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد کسانی که حرف‌های آنان تاثیرگذار است اجازه ندهند بیشتر از این تخریب صورت گیرد و باید به جای شعار عمل کنیم چرا که مردم با حرف و شعار قانع نمی‌شوند و باید تلاش کنیم قاطبه مردم را قانع کنیم.


اختصاص کمک هزینه ازدواج فقط به بیمه‌شدگان اجباری

باشگاه خبرنگاران جوان| معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: کمک هزینه ازدواج فقط به بیمه‌شدگان اجباری ازدواج اولی، تعلق می‌گیرد. محمد حسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان اجباری ازدواج اولی، معادل یک ماه مزد یا حقوقشان، کمک هزینه ازدواج

می‌دهد.

وی تصریح کرد: اگر میزان حقوق بیمه شده در زمان عقد، کمتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد، مبلغ پرداختی کمک هزینه به میزان حداقل مزد سال و برای حقوق بگیران بالاتر از حداقل دستمزد، معادل یک ماه متوسط حقوقشان محاسبه می‌شود. زدا با اشاره به دیگر شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج تاکید کرد: عقد دایم و ثبت ازدواج در دفتر اسناد رسمی، پرداخت حق بیمه به مدت حداقل 720 روز 5سال پیش از ازدواج و ارتباط شغلی با کارفرما از شرایط تعیین شده برای دریافت کمک هزینه هستند. معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی افزود: زوج‌های واجد شرایط می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و تصاویر تمامی صفحات (بیمه شده و همسر)، اصل دفترچه درمانی و عقد نامه، برای دریافت کمک هزینه به شعبه سازمان تامین اجتماعی، مراجعه کنند. گفتنی است که هر یک از زوج‌هایی که بطور جداگانه دارای شرایط مشخص شده باشند مشمول دریافت کمک هزینه خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر