اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۴۰

سوءاستفاده ربات‌های تلگرام از کاربران موبایل

ربات‌های جعل‌کننده برندهای معتبر از جمله برندهای موبایل راهی برای فریب کاربران شده است. در این شگردها کلاه برداران با وعده اعطای جایزه و قرعه کشی زمینه انواع سوءاستفاده‌ها را فراهم می‌کنند.

در فضای تلگرامی سوءاستفاده از برندهای معتبر از جمله برندهای گوشی تلفن همراه هرازگاهی دیده می‌شود که اتفاقا به دلیل آشنایی عمومی با برندها برای بسیاری از مشترکان باور پذیر می‌شوند.

در این شگردها کلاه برداران با وعده اعطای جایزه و قرعه کشی کاربران را به اشتباه می‌اندازند و زمینه انواع سوءاستفاده‌ها فراهم می‌شود که برخی ضرر مالی و امنیتی برای مشترکان در پی دارد. ربات‌های جعل شده از نام شرکت سامسونگ و اخیرا ایسوس نمونه‌هایی از این موارد است که با اطلاع‌رسانی و تکذیب از سوی شرکت‌های مربوطه انجام شد. اخیرا نیز رباتی با جعل نام همراه اول در تلگرام مشغول به فعالیت شده است. البته همراه اول اعلام کرده که تاکنون هیچگونه ربات تلگرامی معرفی نکرده است. این اپراتور تاکید کرده: برخی از مشترکان درباره ربات‌های تلگرامی که به نام همراه اول از اطلاعات کاربران سوءاستفاده می‌کنند، سوال کرده‌اند، در حالی که ربات جز درگاه‌های رسمی همراه اول برای ارتباط با مشتریان نیست.


خداحافظی اپل

با حافظه‌های ۱۶ گیگابایتی

شرکت اپل قصد دارد دیگر از حافظه داخلی

۱۶ گیگی در گوشی‌های خود استفاده نکند.

آخرین اخبار از گوشی آیفون ۷ حاکی از این موضوع دارد که قرار است شرکت اپل این گوشی هوشمند را با رم ۲ گیگ و حافظه داخلی ۳۲ گیگاباتی روانه بازار کند این در حالی است که پیش از این تصور می‌شد گوشی آیفون ۷ در دو نوع ۱۶ و ۳۲ گیگاباتی تولید شود.

این یعنی شرکت اپل سری جدید گوشی‌های خود را فقط با حافظه داخلی ۳۲ گیگ تولید می‌کند. همچنین بر اساس منابع مطلع، گفته می‌شود رم تلفن‌های آیفون ۷ پلاس و پرو به دلیل لنز دوربین دوگانه‌یی که در پشت این گوشی‌ها به کار رفته، ۳گیگ خواهند بود زیرا تصاویر گرفته شده با چنین لنزی نیاز به رم ۳ گیگ برای پردازش دارند. البته از زمان دقیق عرضه گوشی‌های آیفون ۷ اپل خبر دقیقی در دست نیست.


ارائه نرم‌افزار چابک‌سازی

از سوی Software Ag

پس از رفع تحریم‌ها و تسهیل شدن روابط ایران با دیگر کشورها در بحث نرم‌افزار و‌ای تی نیز شاهد ورود شرکت نرم‌افزاری بزرگ برای بازار ایران هستیم. Software Ag نخستین شرکت نرم‌افزاری آلمانی و یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان دیجیتال بیزینس پلتفرم در دنیا است که برای ارائه نرم‌افزارهای مدیریت فرایند و افزایش بهره‌وری سازمان‌ها در دنیا معروف است. این تولید‌کننده نرم‌افزار با موسسات بزرگ دنیا مایکروسافت، اوراکل، ‌ای بی‌ام، فوجیتسو، فیلیپس، بانک دویچه وله، راه‌آهن آلمان و همچنین دولت‌های کویت، پلیس عمان و بیش از 6000 ابرکمپانی در دنیا همکاری می‌کند و با ارائه نرم‌افزار Digital Business Platform به شرکت‌های مذکور توانسته از جمله نقش کلیدی را در بهره ور آنها ایفا کند.

رامی کیچلی قائم‌مقام شرکت Software AG در خاورمیانه با بیان اینکه این شرکت نخستین و بزرگ‌ترین ارائه‌کننده Digital Business Platform در دنیا است ابراز داشت: هدف إز بهره‌گیری إز این نرم‌افزارها چابکی بیشتر سازمان‌ها در انواع صنوف و صنایع در طراحی و توسعه، مدیریت، اتوماسیون و فرآیندها است که به بهره وری فزاینده سازمان‌ها منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان توف نورد ایران با بیان اینکه بر أساس نیازهای موجود برای «بازمهندسی فرآیندها و ترمیم ساختارها» در سازمان‌ها، إز دو سال پیش مذاکرات گسترده‌یی را با شرکت آلمانی Software AG آغاز کرده‌ایم اظهار داشت: نگاه به تسهیل ارتباط صنایع با فناوری اطلاعات و با نیم نگاهی به دوران تحریم که شاهد افت اقتصادی در کشور بودیم به این مهم رسیدیم که رونق اقتصادی و هم ترازی سازمان‌های بزرگ با فناوری اطلاعات در سطح بین‌الملل نیازمند ورود پلتفرمی جامع برای چابکسازی سازمان‌ها است و شرکت Software AG به عنوان یکی از خوشنام‌ترین و بزرگ‌ترین ارائه دهنگان این راه کارها می‌تواند مثمرثمر باشد. کامران رضایی گفت: از این رو این پلتفرم به ایران نیز ارائه می‌شود بطوری که با امضای این قراردادی، آکادمی توف ایران-آلمان به عنوان شریک رسمی برگزیده و ممتاز عمل خواهد کرد و با بهره‌گیری گسترده إز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تخصصی شرکت Software AG سازماندهی فعالیت‌های مرتبط را در ایران عهده‌دار خواهد شد و همچنین بازاریابی و فروش نرم‌افزارها و خدمات تخصصی مرتبط Software AG را انجام خواهد داد.


رونمایی از دومین لپ‌تاپ باریک دنیا در کامپیو تکس

یک شرکت آسیایی از دومین لپ‌تاپ باریک دنیا در نمایشگاه کامپیوتکس رونمایی کرد.

شرکت‌های مطرح در حوزه ساخت رایانه‌های شخصی با رقابت بر سر کاهش قطر لپ تاپ‌های خود با یکدیگر رقابت جدی را آغاز کرده‌اند. برای مثال شرکت اپل با ساخت آخرین مدل لپ‌تاپ مک بوک خود به ضخامت 13.1میلی‌متر و شرکت اچ پی هم با ساخت لپ‌تاپ 10.4میلی‌متری پا به عرصه این رقابت گذاشته‌اند. شرکت Asus هم در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان جدیدترین لپ‌تاپ خود با نام ZenBook3 در معرض دید همگان قرار داد. این لپ‌تاپ به ضخامت 11.9میلی‌متر است. وزن ZenBook3 از آخرین مدل لپ‌تاپ مک بوک اپل ۱۰ گرم سبک‌تر و قطر آن 1.5میلی‌متر باریک‌تر از مک بوک است.

بدنه این محصول از آلیاژ آلمینیومی ساخته شده که در صنعت هوا و فضا از آن استفاده می‌شود که این امر باعث افزایش مقاومت ۵۰درصدی آن نسبت به سایر لپ تاپ‌های موجود در بازار می‌شود. صفحه نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۲.۵ اینچ، وضوح آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و دارای صفحه Gorilla Glass 4 است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر