سه رزمنده‌‌ با عکس‌های ماندگار جنگ

۱۳۹۳/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۷۲

علی ‌صائمی| غبار شهرها کنار روید، رزمنده‌ای می‌خواهد بازهم غرق در نمازی ماندگار شود، بی‌آنکه بداند رزمنده‌ای عکاس، از او در همان حال، عکسی ماندگار می‌گیرد و رزمنده سومی سال‌ها بعد، این حال و هوا را کتابی ماندگار می‌کند.


مهدی صمدی در حال تشهد

20دی سال65، عملیات کربلای5 در منطقه شلمچه در حال وقوع بود و بچه‌ها برای یک استراحت کوچک به اطراف دژ شلمچه آمده بودند. دژ، یک کانال پرورش ماهی عراقی‌ها قبل از شروع جنگ بود که پس از جنگ با پمپاژ و بالا آوردن سطح آب، از آن به‌عنوان مانعی برای ورود ایرانی‌ها استفاده می‌کردند. آن روز رزمنده‌ها همه داخل کانال بودند. مکان تنگ بود و وقت نماز تنگ‌تر، آن روز، رزمنده‌یی فارغ از ترس گلوله‌ها در تیررس دشمن از کانال بیرون آمده و نمازی ماندگار می‌خواند. کمتر از پنج‌سال از پایان جنگ می‌گذرد. یکی برای «مهدی صمدی» خبر می‌آورد که عکسش را در آلبوم‌های موجود در استانداری همدان در حال نمازخواندن دیده است و از آنجا زنده‌ماندن رزمنده‌یی پس از نمازی ماندگار، تیتر رسانه‌ها می‌شود.


محمود بدرفر؛ رزمنده‌‌ای عکاس

«محمود بدرفر»، عکاس نامی سال‌های دفاع مقدس متولد سال1338 در تهران، عضو هیات موسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس و درحال‌حاضر مدیر واحد ساماندهی در این انجمن است. بدرفر در سال1360 مدیر بخش اسلاید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و به دریافت جوایز متعددی از مراکز مختلف فرهنگی و هنری نایل آمده که سرآمد همه آنها لوح زرین یادبودی با دستخط حضرت امام خمینی(ره) است.


سیدسعید غیاثیان؛ رزمنده‌ای نویسنده

13ساله بود وقتی جنگ به ایران تحمیل شد. کمی بعد، با همان شیوه معروف پسربچه‌های جبهه‌رفته، با اشک‌های بی‌امان، پدر و مادر را و با دستکاری شناسنامه، نیروهای اعزام‌کننده را برای اعزام به جبهه‌ها راضی کرد. سپس در قالب لشکر معروف سپاه انصارالحسین همدان، فاتح قله آرزوها شد و خود را در جبهه‌ها دید. عملیات رفت و بعضی وقت‌ها هم برای دل خودش از جبهه‌ها و دوستانی که بعدها شهید شدند، عکاسی کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر