فعال‌سازي مجدد تجارت ايران و امارات

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۱:۲۰:۴۹
کد خبر: ۳۹۲۹۲۳

معاون خدمات تجاري سازمان توسعه تجارت ايران از فعال‌سازي مجدد مراودات تجاري ميان ايران و امارات از مسير بندر جبل‌علي به عنوان يكي از مهم‌ترين بنادر جنوب خليج فارس خبر داد.

معاون خدمات تجاري سازمان توسعه تجارت ايران از فعال‌سازي مجدد مراودات تجاري ميان ايران و امارات از مسير بندر جبل‌علي به عنوان يكي از مهم‌ترين بنادر جنوب خليج فارس خبر داد.سيدمحمدصادق قنادزاده روز شنبه در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي ايرنا با اشاره به فعاليت بندر جبل علي اظهار داشت: اين بندر يكي از مهم‌ترين بنادر ترانزيتي جنوبي كشور امارات با ايران است كه عمده تجارت با ايران از اين طريق انجام مي‌شد.وي با يادآوري اينكه در جريان جنگ تحميلي سوم، حمل و ترانزيت كالاها از اين بندر متوقف شد، ادامه داد: آمارهاي مختلفي از رسوب كانتينرهاي ايراني در اين بندر وجود دارد زيرا تجار ايراني در ماه‌هاي گذشته به دليل شرايط جنگ نتوانسته‌اند كالاهاي خود را ترخيص كنند.معاون خدمات تجاري سازمان توسعه تجارت ايران تاكيد كرد: اكنون پس از بازگشت آرامش نسبي به منطقه، شاهد ترخيص كالاها و كانتينرها از اين بندر به ايران هستيم.وي با بيان اينكه مسيرهاي تجاري با امارات شروع شده است، گفت: با شيب ملايمي تجارت در حال انجام است كه اميدواريم به شرايط عادي قبل از جنگ بازگردد.

بیمه ملت