تداوم توليد نفت ونزوئلا پس از زمين‌لرزه سهمگين

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۰:۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۹۲۹۰۱

وزير نفت ونزوئلا از ادامه توليد نفت با وجود وقوع دو زمين‌لرزه بيش از هفت‌ريشتري در اين كشور خبر داد.

به گزارش ايلنا از خبرگزاري رويترز، پائولا هنائو روز جمعه (پنجم تير) اعلام كرد كه توليد نفت خام اين كشور تحت‌تأثير وقوع دو زمين‌لرزه شديد قرار نگرفته، اما قطعي برق همچنان مانع احياي كامل فعاليت‌هاي بندري، پالايشي و پتروشيمي شده است. زيرساخت‌هاي انرژي ونزوئلا ازجمله ميدان‌هاي نفتي مهم و پايانه‌هاي صادراتي اين كشور تحت‌تأثير اين زمين‌لرزه قرار نگرفته‌اند. وزير نفت ونزوئلا، در گفت‌وگويي راديويي با اعلام اينكه توليد نفت خام به‌طور كلي يك‌ميليون و ۲۰۰ هزار بشكه در روز است، گفت كه مقام‌هاي اين كشور در حال ارزيابي ذخيره‌سازي سوخت هستند، بااين‌حال گاز و بنزين براي مردم تأمين مي‌شود. وي افزود: وضع عملياتي ميدان‌ها عادي است و همه چاه‌ها فعال و در حال توليد هستند. بااين‌حال، منابع و ساكنان محلي گفتند كه برق مناطق نزديك به مركز زلزله قطع شده است. فعاليت پالايشگاه ال‌پاليتو با ظرفيت روزانه ۱۴۶ هزار بشكه روز جمعه به دليل قطع برق متوقف شد، درحالي‌كه به گفته كارگران اين تأسيسات، راه‌اندازي دوباره فعاليت مجتمع پتروشيمي مورون، دومين مجتمع بزرگ ونزوئلا، به همين دليل به كندي پيش مي‌رود.

بیمه ملت