واردات نهاده دامي آلوده به كشور صحت ندارد

۱۴۰۵/۰۴/۰۶ - ۰۲:۳۶:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۷۷۷

مديركل دفتر ارزيابي كيفيت كالاهاي صادراتي و وارداتي سازمان ملي استاندارد در مورد شايعه واردات نهاده‌هاي دامي آلوده به كشور گفت: اين اطمينان را به مردم مي‌دهيم كه اگر كالايي، استانداردها را رعايت نكند و با استانداردها مطابقت نداشته باشد، سازمان ملي استاندارد قطعا اجازه واردات آن كالا به داخل كشور را نخواهد داد.

مديركل دفتر ارزيابي كيفيت كالاهاي صادراتي و وارداتي سازمان ملي استاندارد در مورد شايعه واردات نهاده‌هاي دامي آلوده به كشور گفت: اين اطمينان را به مردم مي‌دهيم كه اگر كالايي، استانداردها را رعايت نكند و با استانداردها مطابقت نداشته باشد، سازمان ملي استاندارد قطعا اجازه واردات آن كالا به داخل كشور را نخواهد داد.شايعه واردات نهاده‌هاي دامي آلوده و به ويژه ذرت در چند وقت اخير مطرح شده است و اين شائبه را مطرح مي‌كند كه آيا اين ذرت‌ها از مرز گمرك عبور كرده و وارد كشور شده است يا خير؟ در همين زمينه، عيسي باقرزاده همايي، مديركل دفتر ارزيابي كيفيت كالاهاي صادراتي و وارداتي سازمان ملي استاندارد در گفت‌وگو با ايلنا و در پاسخ به اين سوال كه «آيا شائبه ورود ذرت يا نهاده‌هاي دامي آلوده كه گاهي مطرح مي‌شود، آيا صحت دارد و آيا اساسا در فرايند ارزيابي استاندارد و سلامت آنها نقصي وجود دارد؟» گفت: نهاده‌هاي دامي و خوراك دام از جمله ذرت، جو دامي، كنجاله سويا و كنجاله آفتابگردان مشمول مقررات استاندارد اجباري است و سازمان ملي استاندارد نيز در زمان ورود اين كالا به كشور قطعا بر اساس استانداردهاي مورد قبولي كه در اين حوزه وجود دارد، كنترل‌هاي لازم را انجام مي‌دهد.مديركل دفتر ارزيابي كيفيت كالاهاي صادراتي و وارداتي سازمان ملي استاندارد در مورد شايعه ورود ذرت‌هاي آلوده به كشور گفت: اين اطمينان را به مردم مي‌دهيم كه اگر كالايي، استانداردها را رعايت نكند و با استانداردها مطابقت نداشته باشد، سازمان ملي استاندارد قطعا اجازه واردات آن كالا به داخل كشور را نخواهد داد و عدم انطباق با استاندارد كالا را به گمرك اعلام خواهد كرد. باقرزاده افزود: بنابراين نبايد به شايعه ورود نهاده‌هاي دامي آلوده توجه كنيم زيرا سازمان‌هاي ناظري مثل سازمان ملي استاندارد به هيچ عنوان از خط قرمزهاي خود عبور نمي‌كند. 

بیمه ملت