توسعه مخازن زيرسطحي پسماند در ۳۰۰ نقطه پايتخت

۱۴۰۵/۰۴/۰۶ - ۰۱:۵۲:۳۷
کد خبر: ۳۹۲۷۶۱

معاون هماهنگي و ارزيابي امور مناطق سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران از توسعه طرح پايلوت مخازن زيرسطحي پسماند در ۲۰۰ تا ۳۰۰ نقطه ديگر تهران خبر داد و گفت: اين مخازن علاوه بر كاهش آلودگي بصري، از دسترسي زباله‌گردها و حيوانات موذي به پسماند جلوگيري كرده و مشكلات ناشي از شيرابه و بوي نامطبوع زباله را نيز كاهش مي‌دهد.

معاون هماهنگي و ارزيابي امور مناطق سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران از توسعه طرح پايلوت مخازن زيرسطحي پسماند در ۲۰۰ تا ۳۰۰ نقطه ديگر تهران خبر داد و گفت: اين مخازن علاوه بر كاهش آلودگي بصري، از دسترسي زباله‌گردها و حيوانات موذي به پسماند جلوگيري كرده و مشكلات ناشي از شيرابه و بوي نامطبوع زباله را نيز كاهش مي‌دهد. رضا كاظميان در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: آغاز اين طرح در منطقه ۱۷ كليد خورد. در آن مقطع، اجراي مخازن زيرسطحي را آغاز كرديم و تعداد ۱۳ مخزن دفني در راسته خيابان امامزاده حسن نصب شد. براي اجراي اين مخازن زيرسطحي قرارداد منعقد شد و روند كار ادامه پيدا كرد. در واقع، عنوان اصلي اين سازه‌ها «مخازن زيرزميني» است كه به آنها مخازن زيرسطحي يا دفني نيز گفته مي‌شود.كاظميان با بيان اينكه در سال گذشته تعداد ۱۳ مخزن در منطقه ۱۷ اجرا و فعال شد، گفت: در منطقه ۱۲ نيز اجراي حدود ۲۷ مخزن زيرسطحي در دستور كار قرار گرفت كه در محدوده بازار به انجام رسيد و در حال حاضر، در منطقه ۱۷ تعداد ۱۳ مخزن و در سطح منطقه ۱۲ مجموعاً ۳۳ مخزن وجود دارد. همچنين در منطقه ۷ نيز يك مخزن زيرسطحي نصب شده است. به گفته او، پس از بررسي‌ها مشخص شد كه اين طرح با استقبال بسيار گسترده شهروندان مواجه شده است. به همين دليل مكاتباتي انجام داديم و اعلام كرديم كه با توجه به استقبال مردم از مخازن دفني يا همان مخازن زيرسطحي، قصد داريم در ۲۰۰ نقطه ديگر شهر تهران نيز اين مخازن را اجرا كنيم.

بیمه ملت