هدفگذاري چين براي توليد 50 درصد برق از منابع غيرفسيلي
چين در برنامه پنجساله بخش انرژي هدفگذاري كرده تا سال 2030 نيمي از برق خود را از منابع غيرفسيلي تأمين كند.
به گزارش تسنيم به نقل از رويترز، چين در برنامه پنجساله بخش انرژي كه در روز پنجشنبه منتشر شد، هدفگذاري كرده تا سال 2030 نيمي از برق خود را از منابع غيرفسيلي تأمين كند. اين رقم نسبت به هدف 42.3 درصدي براي سال 2025 افزايش يافته است. انرژي بادي و خورشيدي: هدفگذاري شده تا سال 2030، سهم انرژي بادي و خورشيدي از ظرفيت نصبشده از حدود 47 درصد در پايان 2025 به بيش از 50 درصد برسد. كاهش كربن: چين، بزرگترين توليدكننده انرژي تجديدپذير و بزرگترين انتشاردهنده كربن در جهان، هدفي الزامآور براي كاهش شدت انتشار كربن در بخش نيروگاهي به ميزان بيش از 10 درصد در طول اين دوره پنجساله تعيين كرده است. ذخيرهسازي انرژي: هدف توسعه ظرفيت ذخيرهسازي انرژي به 300 گيگاوات تا سال 2030 افزايش يافته است (هدف قبلي 180 گيگاوات براي سال 2027 بود) . هيدروژن سبز: توليد هيدروژن تجديدپذير بايد تا سال 2030 به 2 ميليون تن در سال برسد (در مقايسه با هدف قبلي 100 تا 200 هزار تن در سال تا 2025) . زغالسنگ: اين برنامه بر هدف رسيدن به اوج مصرف زغالسنگ تا سال 2030 تأكيد مجدد دارد، اما سطح مشخصي براي آن تعيين نكرده است. نيروگاههاي فضايي: «نيروگاههاي فضايي» به عنوان يك حوزه نوآوري آيندهدار معرفي شدهاند كه احتمالاً با تأمين برق براي مراكز داده فضايي برنامهريزيشده چين براي هوش مصنوعي در پنج سال آينده مرتبط است.