روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۵۶

تحصیلکردگان غرب، سکولار بار می‌آیند- ایلنا کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: یک نوع نفوذ این است که مسوول از دولت بیگانه حقوق نمی‌گیرد، اما تربیت شده دولت بیگانه است. روسای جمهوری یا پادشاهانی که در کشورهای منطقه هستند؛ اینها نوعا تحصیلکردگان انگلیس یا فرانسه یا امریکا هستند. اینها دانشگاه‌های مخصوصی دارند که برای ساختن رییس‌جمهور روی استعدادهای آنها کار می‌کنند و از اول فکر آن شخص را سکولار بار می‌آورند.

پاکستان در تکاپوی هماهنگی برای سفر رییس‌جمهوری ایران-ایرنا همزمان با مطرح شدن برنامه سفر رییس‌جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، دولت این کشور تشکیل جلسات عالی را با هدف هماهنگی‌های لازم برای این سفر مهم آغاز کرد. نفیس زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود در این خصوص اعلام کرد که برنامه سفر حسن روحانی به پاکستان در پاسخ به سفر محمد نواز شریف نخست‌وزیر این کشور به تهران در اردیبهشت ماه سال1393، در دستور کار است و دستگاه‌های ذی‌ربط دو کشور برای تعیین تاریخ این سفر در تماس هستند.

سفر وزرای خارجه ایران و ترکیه به تهران و آنکارا- ایرنا مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با اعلام اینکه احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه به ایران سفر خواهد کرد، گفت: پیش از انجام این سفر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به ترکیه سفر می‌کند. وی این مطلب را در نشست کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه که به ریاست دکتر طه اوزحان رییس این کمیسیون در مجلس ملی ترکیه برگزار شد، عنوان کرد. چاووش اوغلو در تشریح مناسبات ترکیه با کشورهای همسایه، با تاکید بر اینکه دولت آنکارا برای بهبود روابط با همسایگان خود تلاش می‌کند، گفت: یکی از این کشورها ایران است.

گزارش آسوشیتدپرس از انتخابات- ایلنا آسوشیتدپرس درمورد انتخابات ایران گزارش داد: این انتخابات، نخستین رای‌گیری بعد از توافق هسته‌یی است که تابستان گذشته با گروه 1+5 حاصل شد. آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد که این انتخابات فارغ از اینکه چه نتیجه‌یی در جریان آن به دست خواهد آمد، تغییرات عمده‌یی در سیاست‌های ایران ایجاد نخواهد کرد ولی پیروزی اصلاح‌طلبان و میانه‌رو‌ها، حمایتی که حسن روحانی برای ترمیم اقتصاد و ایجاد روابط گرم‌تر با امریکا به آن نیاز دارد را فراهم خواهد کرد.

فصل جدیدی در روابط ایران و آذربایجان- آنا محسن پاک‌آیین سفیر ایران در آذربایجان بااشاره به سفر الهام علی اف رییس‌جمهوری آذربایجان به تهران گفت: باتوجه به امضای 11سند همکاری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف، این سفر را می‌توان سفری مهم و تاریخی عنوان کرد. وی افزود: این سفر یک فصل جدید در روابط دو کشور بود و در چند ماه آینده شاهد تحول جدی در روابط فی‌مابین خواهیم بود. پاک‌آیین در ادامه به جزئیات اسناد امضا شده میان دو کشور پرداخت و گفت: مذاکرات انجام گرفته در این سفر بسیار ثمربخش و محیط مذاکره نیز صمیمانه بود.

جهان نظاره‌گر انتخابات ایران است-

فارس جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود در پاسخ به پرسشی درمورد انتخابات ایران گفت: در حال حاضر نمی‌توانم سخنی بگویم. من معمولا درمورد انتخابات ایالات متحده (نیز) اظهارنظر نمی‌کنم. من از قضاوت درباره انتخابات ایران در این زمان خودداری می‌کنم، اما واضح است که این (انتخابات) فرصتی است برای مردم ایران تا صدای آنها شنیده شود و این تنها ایالات متحده نیست که نظاره‌گر آن خواهد بود. (بلکه) جهان نظاره‌گر آن است.

هیات تجاری فنلاندی در راه ایران- ایرنا کیمو تی ایلیکاینن وزیر کشاورزی و محیط‌زیست فنلاند امروز در راس هیاتی تجاری به‌منظور سفری 5روزه وارد تهران می‌شود. به گزارش پایگاه اینترنتی دولت فنلاند، هدف از این سفر که تا 12اسفند طول خواهد کشید، حمایت از تلاش‌های گروهی فنلاند برای افزایش صادرات فناوری پاک، فناوری کشاورزی و صنایع غذایی به ایران پس از لغو تحریم‌ها و گشایش بازار 80میلیون نفری این کشور روی کشورهای خارجی است. این پایگاه خبری همچنین پیش‌بینی کرد: اقتصاد ایران در چند سال آتی به میزان 5 تا 8درصد رشد داشته باشد.

اطلاعیه فرمانداری تهران درخصوص تشابه اسمی نامزدهای انتخاباتی- ایرنا فرمانداری تهران درخصوص تشابه اسمی برخی نامزدها در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اطلاعیه‌یی صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: طبق نظر قانونی، آرای اسامی مشابه که هیچ‌گونه علامتی برای مشخص کردن آنها وجود ندارد به نسبت رای افراد ذی‌نفع بین آنها تقسیم می‌شود.

کروبی رای خود را از طریق صندوق سیار داده است- ایلنا حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور درمورد وضعیت رای‌گیری از مهدی کروبی گفت: من در این مورد از استاندار تهران سوال کردم و گفته شد که ایشان تقاضای صندوق سیار کرده‌اند و چون امکان حضور پای صندوق ثابت برای ایشان وجود نداشت حسب کسب اطلاع من از استاندار گویا رای خود را از طریق صندوق سیار داده‌اند. وی از تقاضای موسوی و رهنورد برای رای دادن از طریق صندوق سیار اظهار بی‌اطلاعی کرد.

آمادگی برای امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اورآسیا-فارس مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه با ورونیکا نیکیشینا وزیر جدید تجارت اتحادیه اقتصادی اورآسیا ملاقات و درخصوص توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران با این اتحادیه گفت‌وگو کرد. در این ملاقات وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اورآسیا با تاکید بر نقش منطقه‌یی ایران، خواستار توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی و تسریع در روند انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا شد. سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این ملاقات، بااشاره به گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه، همکاری با دیگر اعضای اتحادیه اورآسیا را از اولویت‌های ایران دانست و آمادگی کشورمان برای توسعه روابط با اعضای اتحادیه و امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اورآسیا را اعلام کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر