بلومبرگ: سه نفتكش ايراني در حال عبور از تنگه هرمز هستند
صادرات نفت ايران در حال افزايش است و سه نفتكش ايراني در حال عبور از تنگه هرمز هستند. به گزارش تسنيم و بهنقل از بلومبرگ؛ ايران بهدنبال افزايش صادرات نفت خام خود به بالاترين ميزان از زمان آغاز جنگ است، اين امر در حالي رخ ميدهد كه فعاليت كشتيراني در منطقه رو به افزايش است و تهران و واشنگتن در مسير دستيابي به توافق صلح پايدار گام برميدارند.
صادرات نفت ايران در حال افزايش است و سه نفتكش ايراني در حال عبور از تنگه هرمز هستند. به گزارش تسنيم و بهنقل از بلومبرگ؛ ايران بهدنبال افزايش صادرات نفت خام خود به بالاترين ميزان از زمان آغاز جنگ است، اين امر در حالي رخ ميدهد كه فعاليت كشتيراني در منطقه رو به افزايش است و تهران و واشنگتن در مسير دستيابي به توافق صلح پايدار گام برميدارند.
بر اساس دادههاي رديابي كشتيها، حدود 6 ميليون بشكه نفت خام ايران بهروي سه ابرنفتكش تحتتحريم امريكا بهنامهاي «الوا»، «ويرگو» و «ويگور» بارگيري شده است كه بامداد روز دوشنبه وارد آبراه راهبردي شدند. اين كشتيها همگي مقصد خود را آبهاي سنگاپور اعلام كردند منطقهاي كه مشخصا نفت خام ايران در آنجا به كشتيهاي ديگري منتقل ميشود تا محمولهها نهايتا به پالايشگاههاي چين تحويل داده شوند.