تجربه موج بعدي گرما در كشور از اوايل هفته آينده
رييس مركز ملي پيشبيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا با بيان اينكه طي هفته جاري با نوسان دما در كشور مواجه هستيم، گفت: موج بعدي گرما از اوايل هفته آينده آغاز ميشود البته ميزان شدت آن در نقاط مختلف متفاوت است.
رييس مركز ملي پيشبيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا با بيان اينكه طي هفته جاري با نوسان دما در كشور مواجه هستيم، گفت: موج بعدي گرما از اوايل هفته آينده آغاز ميشود البته ميزان شدت آن در نقاط مختلف متفاوت است. صادق ضياييان در گفتوگو با ايسنا افزود: روند افزايشي دمادر تهران كه از اواخر هفته گذشته شروع شد تا 30 تير ادامه داشت. دماي هوا روز دوشنبه (اول تيرماه) ۲، ۳ درجه سانتيگراد تعديل ميشود و سهشنبه (۲ تيرماه) ۱ تا ۲ درجه دوباره افزايش مييابد. از روز چهارشنبه تا جمعه (۳ تا ۵ تيرماه) كاهش دما و شنبه هفته بعد (۶ تيرماه) افزايش دما پيشبيني ميشود. رييس مركز ملي پيشبيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: دما براي روز سه شنبه (۲ تيرماه) در شمال غرب افزايش دما و در شمال شرق ايران كاهش دما پيشبيني ميشود. دماي ساير نقاط بدون تغيير نسبت به روز قبل ميماند. روز چهارشنبه افزايش شديد دما براي نوار شمالي كشور پيشبيني ميشود. دما درساير نقاط كشور تقريباً بدون تغيير خواهد بود. صادق ضياييان گفت: بر اساس دادههاي هواشناسي، دماي هواي كشور طي هفت روز گذشته منتهي به ۲۸ خرداد، بهطور ميانگين يك درجه نسبت به ميانگين بلندمدت افزايش پيدا كرده است. از ابتداي خرداد تا ۲۸ خرداد ۱.۲ درجه افزايش دما و از ابتداي فصل بهار تا ۲۸ خرداد هم حدود ۰.۶ درجه افزايش دما نسبت به ميانگين بلندمدت داشتهايم.