پرداخت بيش از ۱،۴ همت از مطالبات مراكز دياليز طرف قرارداد بيمه سلامت
مركز روابط عمومي و امور مشتريان سازمان بيمه سلامت ايران اعلام كرد كه در سال ۱۴۰۴ بيش از ۱.۴ همت از مطالبات مراكز دياليز از سازمان بيمه سلامت ايران پرداخت شده و تحقق اعتبار براي پرداخت بقيه مطالبات اين مراكز در حال پيگيري است.
مركز روابط عمومي و امور مشتريان سازمان بيمه سلامت ايران اعلام كرد كه در سال ۱۴۰۴ بيش از ۱.۴ همت از مطالبات مراكز دياليز از سازمان بيمه سلامت ايران پرداخت شده و تحقق اعتبار براي پرداخت بقيه مطالبات اين مراكز در حال پيگيري است. در سال ۱۴۰۵ نيز بخشي از مطالبات مراكز دياليز مستقل به صورت علي الحساب از محل تخصيصهاي دريافتي ماهيانه با اولويت پرداخت شده است. بر اساس قراردادهاي منعقده با شركتهاي واجد شرايط، ارايه خدمات دياليز صفاقي به بيماران مشمول بدون وقفه صورت ميپذيرد و كليه مطالبات شركتهاي مذكور بر اساس صورت حساب ارايه شده، پرداخت شده است. اين در حالي است كه با وجود ارايه مستندات صرفا ۵۰ درصد اعتبارات ضروري و مورد نياز اين سازمان در قانون بودجه سالانه پيش بيني ميشود.