شرط واردات خودرو ارايه گواهينامه استاندارد از مبدأ و تأييد بازرسي

۱۴۰۵/۰۴/۰۱ - ۰۳:۳۴:۳۳
کد خبر: ۳۹۲۲۹۰

يك مقام مسوول در سازمان استاندارد اعلام كرد: خودروهاي وارداتي بايد گواهينامه بين‌المللي داشته باشند و در گمرك نيز به‌صورت تصادفي بازرسي مي‌شوند و در صورت عدم انطباق، اجازه ورود ندارند.

يك مقام مسوول در سازمان استاندارد اعلام كرد: خودروهاي وارداتي بايد گواهينامه بين‌المللي داشته باشند و در گمرك نيز به‌صورت تصادفي بازرسي مي‌شوند و در صورت عدم انطباق، اجازه ورود ندارند.عيسي باقرزاده همايي مديركل دفتر ارزيابي كيفيت كالاهاي صادراتي و وارداتي سازمان ملي استاندارد ايران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره روند واردات خودرو اظهار كرد: واردات خودرو مطابق معيارهاي تعيين‌شده در حال انجام است و بديهي است خودروهايي كه وارد كشور مي‌شوند بايد حتماً داراي گواهينامه‌هاي استاندارد بين‌المللي باشند.وي افزود: اين گواهينامه‌ها بايد از مبدأ ارايه شده باشد و علاوه بر آن، ما به‌صورت تصادفي نيز در داخل كشور و در گمركات، خودروها را مورد بازرسي فيزيكي قرار مي‌دهيم.اين مقام مسوول ادامه داد: براي خودروها زمان زيادي براي ارزيابي نياز نيست و به‌محض اظهار خودرو در گمرك، شركت‌هاي بازرسي مورد تأييد سازمان ملي استاندارد ايران، خودرو را مورد ارزيابي قرار مي‌دهند. اگر گواهينامه و تأييديه لازم را داشته باشد، بازرسي فيزيكي انجام مي‌شود و در غير اين صورت بايد خودرو برگشت داده شود.باقرزاده با اشاره به ضوابط اجرايي تأكيد كرد: روش‌هاي اجرايي مشخص است و بايد اين ضوابط مطالعه شود، چرا كه ممكن است خودرو گواهينامه از ما نگرفته باشد اما تأييديه مبدأ كه مدنظر هيات دولت بوده را داشته باشد.

بیمه ملت