دادستاني كل انگليس از ايكس كوچ كرد
«ريچارد هرمر» دادستان كل انگليس و ولز و مشاور عالي حقوقي دولت براي ايرلند شمالي به سازمان تحت نظارت خود دستور داده به روز رسانيهاي رسمي در پلتفرم ايكس را متوقف كنند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از انگجت، براساس گزارش نشريههاي «گاردين» و «آبزرور» هرمر به دليل نگراني درباره آنكه از ايكس براي تشويق به خشونت و نژاد پرستي استفاده ميشود، سازمان تحت نظارت خود راوادار به ترك اين شبكه اجتماعي كرده است. آخرين باري كه دفتر او پيامي در ايكس منتشر كرد تاريخ ۱۲ ژوئن ۲۰۲۶ ميلادي است. البته پيش از آن، دفتر وي بهطور مرتب پستهايي در اين بستر اجتماعي منتشر ميكرد و گاهي اوقات حتي روزانه يك محتوا در اين شبكه پست ميكرد و به روزرسانيها درباره فعاليتهاي دولت براي مقابله با چالشهاي مختلف در منطقه نيز به اشتراك گذاشته ميشد. هرمر در جديدترين سخنراني خود درباره اهميت آنكه انگليس پس از برگزيت در دادگاه حقوق بشر اروپا باقي بماند، گفت: ما نميتوانيم به گروه كوچكي از ميليونرهايي كه با رمز ارز پولدار شدهاند اجازه دهيم از بحثهاي مربوط به كنوانسيون اروپايي حقوق بشر يا نزديكي به اتحاديه اروپا براي دامن زدن به اختلافات داخلي سواستفاده كنند. همچنين نبايد بگذاريم ميان جوامع مختلف كشور خطكشي و تفرقه به وجود بياورند. پس از شورشهايي در «ساوث همپتون» و «بلفاست» در ماه جاري ميلادي، هرمر تصميم به ترك ايكس گرفت زيرا معتقد بود عاملهاي مخرب از اين پلتفرم براي ايجاد تفرقه بين جوامع ايجاد ميكنند.