تشكيل گروه مردمي حامي مديريت پسماند در ۳۵۲ محله پايتخت

۱۴۰۵/۰۴/۰۱ - ۰۳:۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۹۲۲۷۲

سرپرست معاونت اجتماعي و فرهنگي سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران، طرح «هر محله يك گروه مردمي حامي مديريت پسماند» با هدف بهره‌گيري از ظرفيت شهروندان و كنشگران محلي براي ترويج فرهنگ مديريت پسماند و حفاظت از محيط‌ زيست، در ۳۵۲ محله شهر تهران اجرا مي‌شود.

 به گزارش ايسنا، محمد صائبي با اشاره به آغاز اجراي اين طرح گفت: در تمامي محلات شهر تهران افراد دغدغه‌مند و فعالي حضور دارند كه مي‌توانند نقش موثري در ارتقاي فرهنگ مديريت پسماند ايفا كنند. هدف ما شناسايي، سازماندهي و اجراي فعاليت‌هاي محله‌اي با افزايش مشاركت مردمي و بهره مندي از سرمايه اجتماعي براي ترويج فرهنگ تفكيك از مبدأ و حفاظت از محيط‌زيست شهري است. او افزود: علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام، احراز هويت و طي دوره‌هاي آموزشي، در قالب گروه‌هاي محله‌محور فعاليت خواهند كرد. همچنين براي افراد واجد شرايط، احكام و اعتبارنامه‌هاي مرتبط صادر مي‌شود تا بتوانند به صورت سازمان‌يافته و در چارچوب مشخص، فعاليت‌هاي فرهنگي و ترويجي خود را در محلات دنبال كنند. صائبي اظهار كرد: اعضاي گروه‌هاي مردمي حامي مديريت پسماند به عنوان سفيران محلي مديريت پسماند، نقش مهمي در آگاهي‌بخشي به خانواده‌ها، ترويج تفكيك از مبدأ، حفظ ارزش پسماند خشك و توسعه فرهنگ مسووليت‌پذيري محيط‌زيستي در سطح محلات ايفا خواهند كرد.

بیمه ملت