گسترش همكاري‌هاي انرژي تجديدپذير ايران و قرقيزستان

۱۴۰۵/۰۴/۰۱ - ۰۳:۰۹:۳۰
کد خبر: ۳۹۲۲۵۹

در حاشيه اجلاس بين‌المللي انرژي در بيشكك، ايران و قرقيزستان، بر تدوين نقشه راه مشترك، توسعه همكاري‌هاي فني و تبادل تجربيات در حوزه مديريت مصرف و نوسازي شبكه برق تاكيد كردند.

در حاشيه اجلاس بين‌المللي انرژي در بيشكك، ايران و قرقيزستان، بر تدوين نقشه راه مشترك، توسعه همكاري‌هاي فني و تبادل تجربيات در حوزه مديريت مصرف و نوسازي شبكه برق تاكيد كردند.

به گزارش مهر، در حاشيه اجلاس بين‌المللي انرژي در بيشكك، نشست مشتركي با حضور مصطفي رجبي مشهدي معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي، حميدرضا عظيمي قائم‌مقام سازمان انرژي‌هاي تجديدپذير و بهره‌وري انرژي برق (ساتبا)، غلامحسين يادگاري سفير جمهوري اسلامي ايران در قرقيزستان و وزير انرژي اين كشور برگزار شد.

در اين ديدار، آخرين دستاوردها و اقدامات جمهوري اسلامي ايران در توسعه و احداث نيروگاه‌هاي تجديدپذير، افزايش ظرفيت توليد برق پاك و بهره‌گيري از توانمندي شركت‌هاي فني و مهندسي داخلي تشريح شد. 

همچنين طرف ايراني آمادگي خود را براي انتقال تجربيات و دانش فني در حوزه انرژي‌هاي تجديدپذير به قرقيزستان اعلام كرد. 

وزير انرژي قرقيزستان با استقبال از تجربيات ايران در توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير، بر علاقه‌مندي كشورش براي گسترش همكاري‌ها در اين حوزه تاكيد كرد و خواستار بهره‌گيري از توان فني و مهندسي شركت‌هاي ايراني در اجراي طرح‌هاي مرتبط شد.

در ادامه اين نشست، طرفين بر تدوين نقشه راه همكاري‌هاي مشترك، توسعه تعاملات فني و مهندسي، حضور فعال شركت‌هاي دانش‌بنيان ايراني در پروژه‌هاي زيرساختي قرقيزستان و تبادل تجربيات در حوزه مديريت مصرف و نوسازي شبكه برق تاكيد كردند.

اين ديدار بيانگر جايگاه رو به رشد صنعت برق ايران و تبديل شدن كشور به يكي از الگوهاي موفق منطقه در توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير و خدمات فني و مهندسي در ميان كشورهاي آسياي ميانه و عضو سازمان همكاري شانگهاي است.

بیمه ملت