دستاوردهاي جنگ تحميلي سوم مديون افسران جبهه علم و فناوري است
معاون اول رييسجمهور با تأكيد بر نقش تعيينكننده «جبهه فناوري» در جنگ تحميلي سوم، گفت دستاوردهاي اين جنگ مديون افسران جبهه علم و فناوري است.
معاون اول رييسجمهور با تأكيد بر نقش تعيينكننده «جبهه فناوري» در جنگ تحميلي سوم، گفت دستاوردهاي اين جنگ مديون افسران جبهه علم و فناوري است. به گزارش مهر، معاون اول رييسجمهور با تأكيد بر نقش تعيينكننده «جبهه فناوري» در جنگ تحميلي سوم، گفت كه دستاوردهاي اين جنگ مديون افسران جبهه علم و فناوري است و ايران در برابر فشارها براي توقف فناوري هستهاي ايستادگي كرد، زيرا محدود شدن در اين حوزه ميتوانست به توقف ساير فناوريهاي پيشرفته منجر شود. وي همچنين تأكيد كرد حكمراني كشور در شرايط پساجنگ متفاوت از گذشته است و اتاق بازرگاني به عنوان پارلمان بخش خصوصي مسووليت مهمي در تحقق اهداف پيشرفت كشور دارد. عارف با اشاره به فعاليت پنج جبهه ميدان، ديپلماسي، خدمت، خيابان و فناوري در جنگ، جبهه فناوري را يكي از عوامل اصلي موفقيت كشور دانست و گفت ايران با تكيه بر دانشمندان و نخبگان خود در حوزههايي مانند فناوري هستهاي، نانو، زيستي و راديولوژي به دستاوردهاي مهمي رسيده است. وي همچنين گفت ايران در مذاكرات هرگز از خطوط قرمز و منافع ملي خود عقبنشيني نكرده و «تسليم شدن در ذات ايرانيان نيست». به گفته او، دشمن به دليل ضعف در عرصه ديپلماسي ناچار به عقبنشيني شد و مخالفتش با برنامه هستهاي ايران نيز ناشي از نگراني درباره پيشرفت فناوري كشور است، نه موضوع سلاح هستهاي. معاون اول رييسجمهور با قدرداني از همراهي بخش خصوصي در مديريت شرايط جنگي، بخشي از موفقيتهاي دولت را حاصل اين همكاري دانست و تأكيد كرد بخش خصوصي بايد در دوران پساجنگ نقش پررنگتري در توسعه اقتصاد، علم و فناوري ايفا كند. عارف همچنين با اشاره به شرايط جديد پس از جنگ، بر بهرهگيري از ظرفيتهاي ملي ازجمله تنگه هرمز و دريافت حقوق ترانزيتي تأكيد كرد و در پايان گفت براي دستيابي به جايگاه برتر منطقه در فناوريهاي پيشرفته، بايد اينترنت مناسب و بدون محدوديتهاي مخل توسعه دراختيار فعالان اقتصادي و فناوران قرار گيرد.