چگونگي ارايه غير حضوري خدمات پايه به ارباب رجوع در بازار سرمايه
رييس مركز مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم سازمان بورس و اوراق بهادار از تصويب دستورالعمل حدود و چگونگي ارايه غيرحضوري خدمات پايه به ارباب رجوع در بازار سرمايه خبر داد.
رييس مركز مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم سازمان بورس و اوراق بهادار از تصويب دستورالعمل حدود و چگونگي ارايه غيرحضوري خدمات پايه به ارباب رجوع در بازار سرمايه خبر داد. اين دستورالعمل در پنجاه و پنجمين جلسه شوراي عالي مقابله و پيشگيري از جرايم پولشويي و تامين مالي تروريسم تصويب شده است. فردين فتاحي با اشاره به دستورالعمل حدود و چگونگي ارايه غيرحضوري خدمات پايه به ارباب رجوع در بازار سرمايه افزود: «پيرو اصلاح تبصره ۳ ماده ۹۱ آييننامه اجرايي مقابله و پيشگيري از جرايم پولشويي و تامين مالي تروريسم توسط هيات وزيران در جلسه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ارايه خدمات پايه به ارباب رجوع به صورت غيرحضوري با رعايت دستورالعملي كه ميبايست به تصويب شوراي عالي مقابله و پيشگيري از جرايم پولشويي و تامين مالي تروريسم برسد، صورت ميگيرد.» او با تاكيد بر اينكه مركز مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم سازمان بورس دستورالعمل مذكور را تدوين و در تاريخ ۱۹ فروردين ۱۴۰۴ به مركز اطلاعات مالي براي تصويب در شوراي عالي ارسال كرد، افزود: «پس از برگزاري جلسات كميسيون تخصصي شورا در مركز اطلاعات مالي، دستورالعمل حدود و چگونگي ارايه غيرحضوري خدمات پايه به ارباب رجوع در بازار سرمايه در پنجاه و پنجمين جلسه شوراي عالي مقابله و پيشگيري از جرايم پولشويي و تامين مالي تروريسم مورخ ۶ مهر ۱۴۰۴ به تصويب رسيد.» فتاحي اضافه كرد: «خدمات پايه به خدماتي اطلاق ميشود كه پيش نياز ارايه ساير خدمات توسط موسسه مالي است و مصداق بارز آن اخذ كد معاملاتي در بازار سرمايه است. »
