هوش مصنوعي «جميناي» وارد تاكسي رباتيك مي‌شود 

۱۴۰۴/۱۰/۰۶ - ۰۱:۵۳:۵۲
کد خبر: ۳۷۱۵۴۰

شركت «ويمو» قصد دارد از هوش مصنوعي «جميناي» در تاكسي‌هاي رباتيك خود استفاده كند.

به گزارش ايسنا، به نظر مي‌رسد «ويمو» (Waymo) در حال آزمايش افزودن چت‌بات هوش مصنوعي «جميناي» (Gemini) شركت گوگل به تاكسي‌هاي رباتيك خود است تا يك دستيار هوش مصنوعي را در آن ادغام كند كه مسافران را همراهي مي‌كند و به پرسش‌هاي آنها پاسخ مي‌دهد. به نقل از تك كرانچ، جين «مانچون وانگ» (Jane Manchun Wong) پژوهشگر حوزه فناوري در يك پست وبلاگ نوشت: هنگام بررسي كد اپليكيشن تلفن همراه ويمو، دستورالعمل كامل سيستم را براي ادغام منتشرنشده جميناي در آن كشف كردم. اين سند شامل بيش از ۱۲۰۰ خط مشخصات است كه دقيقاً نحوه رفتار مورد انتظار از اين دستيار هوش مصنوعي را در وسيله نقليه ويمو تعريف مي‌كند. اين ويژگي هنوز به صورت عمومي عرضه نشده اما وانگ مي‌گويد سيستم به وضوح نشان مي‌دهد كه اين چيزي بيش از يك چت‌بات ساده است. گفته مي‌شود كه اين دستيار مي‌تواند به پرسش‌ها پاسخ دهد، برخي از عملكردهاي داخل كابين مانند كنترل دما را مديريت كند و در صورت لزوم به مسافران اطمينان خاطر دهد. اين اولين‌باري نيست كه جميناي در مجموعه‌ شركت‌هاي خودران متعلق به «آلفابت» (Alphabet) ادغام مي‌شود. ويمو مي‌گويد از دانش جهاني جميناي براي آموزش خودروهاي خودران خود در پيمايش سناريوهاي پيچيده، نادر و پرخطر استفاده كرده است.