نوسازي ناوگان اتوبوسراني با ورود اتوبوسهاي دو كابين
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران از ورود اتوبوسهاي جديد دو كابين تا پيش از پايان سال جاري به خطوط تندروي تهران خبر داد و گفت: طي چهار سال گذشته و با اجراي برنامه گسترده نوسازي، تعداد اتوبوسهاي فعال پايتخت از حدود ۸۰۰ دستگاه به بيش از ۳۰۰۰ دستگاه رسيده است.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران از ورود اتوبوسهاي جديد دو كابين تا پيش از پايان سال جاري به خطوط تندروي تهران خبر داد و گفت: طي چهار سال گذشته و با اجراي برنامه گسترده نوسازي، تعداد اتوبوسهاي فعال پايتخت از حدود ۸۰۰ دستگاه به بيش از ۳۰۰۰ دستگاه رسيده است. به گزارش ايسنا، مهدي عليزاده گفت: تا پيش از عيد نوروز، بخش نخست اتوبوسهاي ۱۸ متري تندروي جديد جايگزين ناوگاني خواهد شد كه بيش از ۱۵ سال نوسازي نشده بودند. اتوبوسهاي جديد در خطوط پرتردد از جمله خطوط يك و چهار به كار گرفته ميشوند. همچنين بخشي از اتوبوسهاي ۱۸ متري دوكابين برقي نيز پيش از عيد وارد خطوط ميشود و شهروندان به صورت ملموس آثار آن را مشاهده خواهند كرد. مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران با تأكيد بر بهبود كيفيت اتوبوسهاي جديد تأكيد كرد: در طراحي اتوبوسهاي جديد، تمام نواقص گذشته برطرف شده و استانداردها و فناوريهاي روز دنيا در حوزه ايمني، چيدمان داخلي و مبلمان شهري لحاظ شده است. او افزود: در مجموع چهار سال گذشته، بيش از ۴ هزار دستگاه اتوبوس قرارداد خريد داشتهايم كه حدود ۲ هزار دستگاه توليد داخل و حدود ۲۵۰۰ دستگاه نيز از محل قرارداد با خودروساز چيني تأمين شده است. امروز تعداد اتوبوسهاي فعال تهران به بيش از ۳ هزار دستگاه رسيده كه در نوع خود اقدامي كمسابقه و جهادي محسوب ميشود. عليزاده با اشاره به توسعه ناوگان پاك در تهران، گفت: از مجموع اتوبوسهاي وارد شده به ناوگان، ۳۹۰ دستگاه برقي است كه نقش موثري در كاهش آلودگي هوا و بهبود كيفيت حملونقل عمومي پايتخت ايفا ميكند. مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران با بيان اينكه بر اساس برنامه توسعه مصوب شهرداري و شوراي شهر، تهران به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس نياز دارد، تاكيد كرد: هنوز با اين عدد فاصله داريم كه بخش عمده آن ناشي از كمكاري در دورههاي گذشته است و بار اصلي جبران اين عقبماندگي بر دوش مديريت ششم شهري افتاده است.
