آغاز دور جديد فروش خودروهاي وارداتي
سامانه تخصيص خودروهاي وارداتي از روز ۲۵ آذر با عرضه چهار مدل خودروي خارجي آغاز شد و متقاضيان تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند، اقدام كنند. به گزارش ايرنا، متقاضيان از امروز ميتوانند يكي از حسابهاي خود را نزد شعب بانكهاي واجد شرايط اعلامي در سامانه، به نام سامانه يكپارچه عرضه خودروهاي وارداتي وكالتي و مبلغ ۵۰۰ ميليون تومان مسدود كنند.
سامانه تخصيص خودروهاي وارداتي از روز ۲۵ آذر با عرضه چهار مدل خودروي خارجي آغاز شد و متقاضيان تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند، اقدام كنند. به گزارش ايرنا، متقاضيان از امروز ميتوانند يكي از حسابهاي خود را نزد شعب بانكهاي واجد شرايط اعلامي در سامانه، به نام سامانه يكپارچه عرضه خودروهاي وارداتي وكالتي و مبلغ ۵۰۰ ميليون تومان مسدود كنند. متقاضياني كه با عناويني غير از عنوان مذكور اقدام به وكالتي كردن حساب ميكنند، امكان ثبت نام نخواهند داشت و سامانه هيچگونه مسووليتي در خصوص موضوع مذكور ندارد. شايان ذكر است پس از وكالتي كردن حساب (۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست در بانك مربوطه) لغايت روز سه شنبه دوم دي ماه امكان ورود به سامانه و انتخاب دو اولويت براي متقاضيان به نشاني salecars.ir فراهم خواهد شد. همه قيمتهاي مندرج در جدول، قيمت در مبادي ورودي كشور بوده و هزينههاي بعد از ترخيص شامل بيمه شخص ثالث، شمارهگذاري، ماليات بر ارزش افزوده، عوارض قانوني، اسقاط خودروي فرسوده، كرايه حمل و... به قيمتهاي مذكور اضافه ميشود. شركتهاي عرضهكننده موظفند در همه فروشها، ضوابط و روشهاي ذيل ماده ۴ آييننامه اجرايي قانون حمايت از مصرفكنندگان خودرو را رعايت كرده و بر اساس برنامهريزيها و اقدامات انجامشده جهت ترخيص خودروها، نسبت به انعقاد قرارداد با خريداران اقدام كنند. مفاد قراردادهاي منعقده بايد كاملا منطبق با آيين نامه اجرايي قانون حمايت از مصرفكنندگان و توليدكنندگان خودرو و ساير دستورالعملهاي قانوني مرتبط بوده و هرگونه درج بند خارج از چارچوب يا اخذ وجه اضافه يا تعهد تحويل خارج از مهلت قانوني، موجب مسووليت حقوقي و قانوني شركت عرضهكننده است.
متقاضيان بايد پيش از هرگونه پرداخت وجه يا امضاي قرارداد، تمامي اطلاعيهها، شرايط عمومي و اختصاصي و ساير اسناد مرتبط را كامل مطالعه كنند. پرداخت وجه يا امضاي قرارداد، به منزله قبول كامل شرايط است و ادعاي عدم آگاهي پذيرفته نخواهد بود. كاربراني كه نسبت به وكالتيسازي حساب بانكي خود اقدام كردهاند، ميتوانند صرفا با شماره تلفن همراه ثبتشده در پايگاه اطلاعاتي بانك، به سامانه ورود كنند، لازم به توضيح است كه بهمنظور حفظ يكپارچگي اطلاعات و جلوگيري از بروز مغايرت و تخلف، امكان ورود با شماره تلفن همراهي خارج از اطلاعات دريافتي از بانك وجود نخواهد داشت. چنانچه متقاضي به شماره همراه ثبتشده در بانك دسترسي نداشته يا تمايل به ورود به سامانه با شماره همراه ديگري كه به نام ايشان است دارد، ضروري است ابتدا به شعب بانك عامل مراجعه كرده و نسبت به اصلاح يا بهروزرساني اطلاعات تماس خود اقدام فرمايد، بديهي است بانك پس از ثبت تغييرات، اطلاعات جديد را در بازه زماني تقريبي ۲۴ ساعت به سامانه ارسال خواهد كرد و سامانه هيچگونه مسووليتي در خصوص ثبت اطلاعات نادرست توسط متقاضيان در بانك ندارد.
