ايكس با چنگ و دندان نام تجاري توييتر را حذف ميكند
پلتفرم ايكس متعلق به ايلان ماسك از استارت آپي شكايت كرده كه در پي لغو علائم تجاري توييتر بود تا بتواند آن را به عنوان يك پلتفرم رسانه اجتماعي جديد بازگرداند.
به گزارش مهر به نقل از رويترز، ايكس در اين شكايت كه در دادگاه فدرال دلاور ثبت شده، ذكر كرده برند توييتر همچنان فعال و سرپااست و قابل تصاحب نيست. همچنين در اين شكايت نوشته شده تلاش شركت بلوبرد براي سرقت اين نام نقض علامت تجاري محسوب ميشود. مايكل پروف بنيانگذار شركت بلوبرد اپريشن (Operation Bluebird) در بيانيهاي در واكنش به اين شكايت نوشت: درخواست ما براي لغو اين علائم تجاري بر پايه قوانين شناختهشده و تثبيتشده مالكيت معنوي است و باور داريم در اين مسير موفق خواهيم شد. وي در ادامه افزود: ما آمادهايم اين موضوع را تا هر اندازه لازم باشد پيش ببريم تا به هدف خود برسيم. سخنگو و وكلاي ايكس به درخواستها براي اظهارنظر درباره اين شكايت هنوز پاسخي ندادهاند. ماسك در سال ۲۰۲۲ ميلادي توييتر را به قيمت ۴۴ ميليارد دلار خريد و برند اين شبكه اجتماعي را به ايكس تغيير داد. او در يك پست شبكه اجتماعي در ۲۰۲۳ ميلادي اعلام كرد اين شركت با برند توييتر خداحافظي ميكند. از سوي ديگر شركت بلوبرد اپريشن كه در ويرجينيا فعاليت ميكند از دفترحق امتياز و نام تجاري امريكا در خواست كرده علائم تجاري فدرال توييتر متعلق به شركت ايكس را لغو كند. استدلال بلو برد آن است كه اين شركت علامت تجاري را رها كرده است. بلوبرد قصد دارد از علائم تجاري مرتبط با توييتر براي يك پلتفرم رقيب با نام «twitter.new» استفاده كند و همچنين بهطور جداگانه براي ثبت علامت تجاري توييتر به نام خود اقدام كرده است. اين درخواست از سوي استفن كوتس، وكيل سابق نام تجاري توييتر كه اكنون به عنوان مشاور حقوقي ارشد بلوبرد فعاليت ميكند، ثبت شده است. ايكس به دادگاهي در دلاور اعلام كرد حقوق مربوط به نام تجاري توييتر را رها نكرده و اين برند همچنان از بسياري جهات به فعاليت ادامه ميدهد. به گفته شركت ميليونها كاربر همچنان از طريق twitter.com به پلتفرم دسترسي مييابند و كاربران و كسب و كارها از آن به عنوان توييتر ياد ميكنند. به همين دليل ايكس نام تجاري توييتر را حفظ و اجرا ميكند.
