فرصت يك ماهه براي رفع موانع اجرايي بيمه تكميلي بازنشستگان

۱۴۰۴/۰۹/۲۶ - ۰۲:۰۵:۵۸
کد خبر: ۳۷۰۲۳۸

سرپرست صندوق بازنشستگي كشوري با تاكيد بر شفافيت در ارايه خدمات و صيانت از حقوق ذي‌نفعان، از تشكيل كميته بررسي موانع اجرايي با رويكرد داده‌محور خبر داد و اعلام كرد: شركت بيمه دانا حداكثر تا يك ماه آينده مشكلات اجرايي قرارداد و پرداخت خسارت بازنشستگان را برطرف كند.

سرپرست صندوق بازنشستگي كشوري با تاكيد بر شفافيت در ارايه خدمات و صيانت از حقوق ذي‌نفعان، از تشكيل كميته بررسي موانع اجرايي با رويكرد داده‌محور خبر داد و اعلام كرد: شركت بيمه دانا حداكثر تا يك ماه آينده مشكلات اجرايي قرارداد و پرداخت خسارت بازنشستگان را برطرف كند. دكتر علاءالدين ازوجي، سرپرست صندوق بازنشستگي كشوري، با اشاره به نگراني‌هاي جدي بازنشستگان گفت: وظيفه صندوق بازنشستگي كشوري، پيگيري مطالبات بازنشستگان و صيانت از حقوق ذي‌نفعان خود با استفاده از ظرفيت كانون‌هاست. وي با تاكيد بر اينكه بيمه تكميلي بازنشستگان نبايد صرفا با رويكرد تجاري اداره شود، اظهار كرد: تجربه برخي بيمه‌هاي تجاري نشان داده كه غلبه نگاه سودمحور، به آسيب‌هاي اجتماعي منجر شده است. لذا انتظار صندوق و بازنشستگان از شركت بيمه دانا فراتر از جداول مالي و درصدهاي پرداختي است و اين رابطه بايد به افزايش سرمايه اجتماعي منجر شود.  ازوجي با اشاره به ميزان پرداختي‌هاي انجام‌شده از سوي صندوق افزود: صندوق تعهدات خود را در قرارداد انجام داده، اما نارضايتي بازنشستگان از روند پرداخت خسارت‌ها و تعهدات مراكز درماني طرف قرارداد همچنان وجود دارد و اين مساله براي صندوق قابل پذيرش نيست. رضايت بازنشستگان، خط قرمز صندوق است. ازوجي در ادامه از تشكيل كميته‌اي متشكل از نمايندگان بيمه دانا، صندوق بازنشستگي كشوري و كانون‌هاي بازنشستگان كشوري خبر داد و گفت: اين كميته بايد ظرف يك ماه آينده تمامي موارد فني، اجرايي و سامانه‌اي را بررسي و مشكلات را برطرف كند. نتيجه بررسي‌ها بايد به‌صورت مشخص و بر مبناي داده‌هاي شفاف، همراه با محل دقيق بروز خطاها ارايه شود.