تعليق ۸ دفتر خدمات مسافرتي به دليل عدم پاسخگويي به شكايات

۱۴۰۴/۰۸/۰۸ - ۰۱:۲۹:۱۱
کد خبر: ۳۶۳۶۹۳

مديركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از تعليق هشت دفتر خدمات مسافرتي به دليل عدم پاسخگويي به شكايات مردمي خبر داد.

به گزارش ايرنا، رضا صديق‌نيا در خصوص شكايات ثبت شده در ۶ ماهه نخست سال جاري در سامانه حقوق مسافر، در وبگاه رسمي سازمان هواپيمايي كشوري عنوان كرد: در اين مدت بيش از ۸۵ هزار و ۹۱۱ پرواز توسط ۲۷ شركت هواپيمايي داخلي انجام شده و ۲ هزار و ۱۳۹ شكايت از سوي مسافران در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپيمايي كشوري مربوط به عملكرد شركت‌هاي هواپيمايي به ثبت رسيده است.او، هدف از اجراي طرح‌هاي نظارتي و ايجاد سامانه حقوق مسافر را افزايش رضايت عمومي، ارتقاي كيفيت خدمات حمل‌ونقل هوايي و جلوگيري از تخلفات احتمالي در فروش بليت و ارايه خدمات سفر عنوان كرد.صديق‌نيا گفت: از اين تعداد شكايت ثبت‌شده، تاكنون يك هزار و ۶۵۰ مورد پاسخ داده شده كه بيانگر پاسخگويي به بيش از ۸۳ درصد از شكايات است و شكايات باقيمانده نيز در مراحل بررسي و پاسخگويي قرار دارد.مديركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها افزود: بيشترين شكايات مسافران در طول ۶ ماهه نخست امسال به موضوعاتي همچون تاخير يا ابطال پروازها، فروش بليت‌هاي جعلي از طريق سايت‌هاي غيرمجاز، مفقودي جامه‌دان و عدم تطابق مدارك سفر از جمله ويزا مربوط بوده است.او تاكيد كرد: سازمان هواپيمايي كشوري با اولويت قراردادن صيانت از حقوق مسافران هوايي، رسيدگي دقيق، سريع و شفاف به شكايات مردمي و نظارت مستمر بر عملكرد شركت‌هاي هواپيمايي و دفاتر خدمات مسافرت هوايي را در دستور كار دارد.صديق‌نيا در پايان از مسافران خواست شكايات خود را از طريق سامانه حقوق مسافر به نشاني www.caa.gov.ir ثبت كنند تا در كوتاه‌ترين زمان ممكن مورد رسيدگي قرار گيرد.